Фото: SUV News
Шини здаються дрібницею, про яку згадуємо лише при сезонній заміні. Та саме вони тримають авто на дорозі й реагують на кожен рух керма. Іноді навіть незначна деталь у їхньому стані може закінчитися аварією, попереджає SUV News.
Автомеханік Сергій Л., який понад 20 років займається ремонтом і тестуванням гуми, звертає увагу на каміння, що застрягає у протекторі.
«Люди думають, що невеликий шматок щебеню нічим не загрожує. Але якщо він довго сидить у канавці, то поступово стирає шар гуми до корду. Потім волога і бруд добивають покришку», – пояснює він.
Ризик не перебільшений. На високій швидкості така шина може розшаруватися і вибухнути. Приклад трапився на трасі під Полтавою: водій легковика не звернув уваги на камінь у протекторі, і колесо розірвалося під час обгону. Машину розвернуло, зіткнення вдалося уникнути лише дивом.
Тривале тертя каменю в шині спричиняє появу мікротріщин, які стають точками для подальшого руйнування. Вологе середовище діє як каталізатор. У результаті гума втрачає міцність і виходить з ладу набагато раніше за свій ресурс.
Механік з київського сервісу Олександр Б. додає, що перевірка шин на наявність сторонніх предметів має бути такою ж звичною, як контроль тиску.
«Достатньо раз на кілька днів кинути око на колеса й вийняти камінь, поки він не зробив шкоди», – каже він.
Висновок простий: маленька деталь може мати великі наслідки. Якщо регулярно оглядати протектор і очищати його від каміння, ризик аварій через шину знижується до мінімуму.
Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…