Чому їзда на низьких обертах шкодить двигуну автомобіля

Останнім часом екологічний стиль водіння, або «екодрайвінг», став дуже популярним. Це не дивно, адже він допомагає зменшити витрати на паливо та знижує шкоду для навколишнього середовища. Проте, якщо не дотримуватися правил екодрайвінгу, наприклад, їздити на занадто низьких обертах двигуна, це може викликати серйозні проблеми з автомобілем і навіть скоротити термін служби його основних частин.

Вплив низьких обертів на роботу двигуна

Одна з основних порад екодрайвінгу — швидко змінювати передачі і підтримувати постійну швидкість. Проте деякі водії намагаються занадто старанно тримати низькі оберти, навіть коли це не підходить. Це може створити надмірне навантаження на двигун, особливо коли потрібно прискоритися, а мотор не може добре працювати на низьких обертах. У таких випадках автомобіль може «задихатися», і двигун працює нерівно, що може призвести до швидшого зношування важливих частин, таких як двомасове махове колесо.

Двомасове махове колесо, яке призначене для зменшення вібрацій, зазвичай виконує свою функцію добре. Проте, якщо навантаження на нього постійно перевищує допустимі межі через їзду на низьких обертах, це може призвести до його швидкого зносу. В Україні вартість заміни цього елемента може коливатися від 30 000 до 100 000 гривень в залежності від моделі автомобіля, що робить цю проблему досить витратною для власників.

Оптимальний режим роботи двигуна

Кожен двигун має свій оптимальний діапазон обертів, в якому він працює найкраще. Для бензинових двигунів цей діапазон зазвичай близько 2500 обертів на хвилину, а для дизельних — приблизно 2000 обертів на хвилину. Важливо також враховувати ситуацію на дорозі: якщо ви їдете спокійно, можна раніше змінювати передачі, але для швидкого прискорення краще залишатися в оптимальному діапазоні обертів.

Занадто низькі оберти можуть не лише знизити ефективність двигуна, а й викликати серйозні проблеми, такі як низькооборотне передчасне запалення (LSPI). Це явище, яке зазвичай спостерігається в сучасних двигунах з турбонаддувом і прямим уприскуванням пального, може мати руйнівні наслідки для двигуна. LSPI призводить до неконтрольованого запалення паливної суміші ще до того, як поршень досягає оптимального положення, що створює надмірний тиск у камері згоряння. Це може призвести до пошкодження таких важливих компонентів, як підшипники колінчастого вала, поршневі кільця або шатунні шатуни.

Як уникнути пошкоджень і зберегти ефективність

Щоб уникнути проблем, важливо тримати оберти двигуна в оптимальному діапазоні. Не варто занадто швидко знижувати передачі на низьких швидкостях, особливо коли плануєте прискоритися. Також важливо правильно гальмувати двигуном, адже це допомагає зменшити зношування гальмівних колодок і знизити витрати на їх заміну.

Екодрайвінг, якщо його використовувати правильно, може дати справжні переваги, наприклад, економію пального до 25% і менше зношування деталей автомобіля. Але важливо знайти баланс між економією та правильним використанням автомобіля. Уникаючи їзди на занадто низьких обертах, водії можуть продовжити термін служби свого автомобіля і уникнути серйозних поломок, які можуть коштувати дорого.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Джерело Interia Motoryzacja
Читайте також