Categories: Статті

Чи дійсно швидка зарядка шкодить електромобілю

Серед автовласників поширена думка, що часте використання швидкісної зарядки негативно впливає на стан акумулятора електромобіля. Однак масштабне дослідження, проведене американською компанією Recurrent, спростовує цей міф і доводить, що все не так однозначно, як здається, розповіли в Global Electric.

Що з’ясували дослідники

Фахівці проаналізували 13 059 електромобілів Tesla, зібравши дані про їхню експлуатацію протягом майже дев’яти років. Половина власників регулярно використовувала швидку комерційну зарядку (частіше ніж у 70% випадків), тоді як інша частина — здебільшого заряджала авто вдома, рідко вдаючись до швидкісних станцій.

На графіку, який відображає динаміку зниження ємності батарей, помітна лише мінімальна різниця між тими, хто використовував швидку зарядку, і тими, хто заряджався повільно. Більш того, з часом ця різниця не збільшується, що свідчить про стабільність та безпечність обох способів зарядки.

Інфографіка: globalelectric.com

Що говорить виробник

Компанія Tesla заявляє, що після пробігу у 320 000 км батареї втрачають приблизно 12% своєї початкової ємності. Дослідження Recurrent лише підтвердило ці цифри: втрата ємності у реальних умовах відповідає заявленим характеристикам, незалежно від способу зарядки.

Як правильно заряджати електромобіль

Фахівці радять не обмежувати себе лише домашньою зарядкою, якщо вам зручно користуватись швидкісною станцією — використовуйте її без побоювань. Обирайте спосіб, який найкраще відповідає вашому розпорядку дня та стилю життя.

Важливо: Швидка зарядка не спричиняє критичного зносу батареї, якщо авто обслуговується згідно з рекомендаціями виробника.

Не варто боятися швидких зарядних станцій. Сучасні акумулятори електрокарів розраховані на високі навантаження та часте заряджання, а реальні дані свідчать про незначний вплив такого режиму на довговічність батареї.

Вас також можуть зацікавити новини:

 

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

43 хвилини ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

21 годину ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

22 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

23 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago

Топ-7 бензинових кросоверів, які служать понад 300 000 км

7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…

1 день ago