Більшість водіїв вважають, що якщо повітряний фільтр авто забруднився, його можна просто помити. Насправді все залежить від типу. У більшості машин стоять одноразові паперові фільтри, які після забруднення підлягають лише заміні, пише Jalopnik.
Мотор працює як насос – він «дихає» через фільтр. Коли фільтр забитий, двигун отримує менше повітря, суміш стає багатшою, і зростає витрата пального. Механіки пояснюють, що якщо намагатися мити паперовий фільтр водою, волокна руйнуються, і пил може потрапити у впуск, подряпати циліндри, викликати задирки.
Одноразові фільтри треба міняти раз на рік або кожні 20 тисяч км. Це дешевше, ніж ремонт двигуна. Ціна – від 400 до 1000 грн, і заміна займає кілька хвилин.
Є й інший варіант – багаторазові фільтри з бавовни чи синтетики. Такі випускають K&N, AEM та інші виробники. Вони коштують у кілька разів дорожче, проте служать майже весь строк життя авто. Їх можна мити спеціальним розчином, сушити і змащувати маслом.
Забруднений фільтр помітити нескладно: мотор починає «захлинатися», падає тяга, зростає витрата пального, іноді з’являється чорний дим. Ігнорування цих ознак призводить до серйозних поломок.
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…
7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…