Чи можна їздити на «липучках» цілий рік і що відбувається з такою гумою влітку
Більшість автомобілістів знає: у наших кліматичних умовах машина повинна мати два комплекти шин – зимові та літні. Але регулярна сезонна заміна коштує чимало часу й грошей, тому багато водіїв замислюються: а чи можна їздити на зимових фрикційних шинах, відомих як «липучки», навіть улітку?
Чому виникає таке питання
Законодавство забороняє використання шипованих шин у теплий сезон, однак на фрикційні зимові шини ця норма поки не поширюється. Саме тому деякі водії прагнуть уникнути «переобування», користуючись одним комплектом цілий рік. Додатковий аргумент – економія на сервісних послугах та покупці літньої гуми.
Варто зазначити, що «липучки» бувають двох типів:
- європейські – розраховані на експлуатацію до –20 °С;
- скандинавські – створені для суворих зим із температурами до –50 °С.
Але чи безпечно використовувати їх улітку?
Особливості поведінки зимових шин у теплу пору
Хімічний склад і малюнок протектора зимових шин кардинально відрізняються від літніх. Основна їхня задача – забезпечити зчеплення на снігу та льоду, «вигрібати» сніг із-під коліс і запобігати ковзанню. Улітку це обертається кількома проблемами:
- Підвищений ризик аквапланування – зимові фрикційні шини гірше відводять воду з дороги, через що на мокрому асфальті автомобіль може втратити зчеплення.
- Зниження керованості – гума зимових шин м’якша. У спеку вона ще більше розм’якшується, стає «пливучою», керування авто втрачає чіткість, а гальмівний шлях збільшується.
- Прискорене зношення – високі температури й сухий асфальт швидко стирають зимову гуму, зменшуючи її ресурс у рази.
Чи справді це економія?
З першого погляду здається, що використання одного комплекту шин вигідніше. Але на практиці літня експлуатація «липучок» призводить до їхнього швидкого зносу. У результаті комплект доведеться міняти раніше, ніж передбачено виробником, і фінансової вигоди від такого рішення не буде.
Фрикційні зимові шини не заборонено використовувати влітку законодавчо, але це не найкраще рішення з точки зору безпеки й економії. Літня гума забезпечує оптимальне зчеплення, коротший гальмівний шлях і менший знос. Тож для збереження керованості та ресурсу шин краще все-таки дотримуватися сезонної заміни.
Вас також можуть зацікавити новини:
- Чому водії кладуть алюмінієву фольгу в бардачок
- Найважливіші символи на кермі: як розібратися з кнопками сучасного авто
- 5 способів відстрочити появу іржі на кузові автомобіля