Categories: Статті

Чи можна зарядити акумулятор на холостому ходу: водіям на замітку

Відомо, що «прикурювання» акумулятора допомагає завести двигун, але не заряджає батарею. Вона залишиться розрядженою, і для повного заряджання потрібен час.

Існує два основні способи зарядити акумуляторну батарею. Перший – це дістатися місця, де можна під’єднати АКБ до зарядного пристрою. Другий – зарядити батарею під час руху від штатного генератора. Для цього радять виїхати на трасу і їхати на високих обертах, щоб генератор працював інтенсивніше і швидше заряджав батарею. Але чи справді ця порада така ефективна?

Генератори старих та сучасних автомобілів

Пів століття тому всі фахівці були одностайні: нормальне заряджання АКБ можливе лише при їзді зі швидкістю понад 60 км/год на високих обертах, по рівній дорозі та без зайвого навантаження. Це зрозуміло: при низьких обертах колінвала генератор не зможе забезпечити необхідну енергію, тому батарея буде лише розряджатися. Особливо актуально це було в холодну пору року.

Дійсно, на автомобілях тієї епохи енергетичний баланс залишав бажати кращого. Однак сучасні автомобілі в цьому плані набагато практичніші. Якщо не враховувати ненажерливі нештатні аудіосистеми, які можуть перевантажити будь-яке джерело живлення, їхні потужні генератори забезпечують нормальне живлення всіх штатних споживачів енергії.

Пряма передача генератора

Чому потрібна пряма передача генератора? Напруга АКБ в непідключеному стані становить приблизно 12,6 В. Якщо генератор під час роботи двигуна на холостому ходу забезпечує напругу, вищу за цю, АКБ заряджається. Однак в мережі не буває напруги 20 чи 30 В – максимум близько 14 В. Це контролюється реле-регулятором. Таким чином, заряджання АКБ завжди відбувається при постійній напрузі.

Сила струму залежить від рівня розрядженості батареї, але швидкість руху автомобіля майже не впливає на цей процес. Генератор не потребує граничних обертів, щоб забезпечити 14 вольт – він завжди їх видає.

Робота генератора взимку

Пора року не впливає на цю проблему. Взимку мороз знижує здатність батареї приймати заряд із нормальною швидкістю, що подовжує процес заряджання. Однак, навіть у цьому випадку, їзда на великій швидкості не допоможе. Батарея почне нормально заряджатися лише після того, як зігріється.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Recent Posts

Дизель чи бензиновий турбо: що насправді краще для України у 2025–2026 роках

Дизель або бензиновий турбомотор — що вигідніше та надійніше для українських доріг? Порівнюємо ресурс, витрати,…

16 хвилин ago

ТОП-7 дизельних кросоверів із двигунами, які служать 400–500 тис. км

Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…

3 години ago

ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…

3 години ago

Топ-5 кросоверів з майже «вічними» двигунами

Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…

18 години ago

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

2 дні ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

3 дні ago