Ілюстративне зображення створено за допомогою ШІ для SUVNews
Багато водіїв вважають, що доливати пальне після автоматичного вимкнення пістолета — це спосіб “залити по самі вінця”. Насправді ж, така звичка може призвести до пошкодження системи живлення, а зекономлені кілька гривень згодом обернуться дорогим ремонтом.
Тож розберімося, чи варто заправляти бак до повного, і що насправді відбувається в системі авто, коли пістолет вимикається. Питання досліджували в виданні SUVNews.
Сучасні паливні пістолети обладнані сенсором тиску, який автоматично перекриває подачу, коли бензин або дизель досягає потрібного рівня у горловині бака.
Це означає, що бак заповнений до максимально безпечного рівня — далі залишається місце для розширення парів пального.
Якщо ви після цього починаєте “доливати”, паливо потрапляє у:
адсорбер (вуглецевий фільтр) — елемент, який уловлює пари бензину,
або у вентиляційні канали паливної системи.
І саме це призводить до проблем, які більшість водіїв помічає лише з часом.
Пошкодження адсорбера
Цей фільтр працює лише з парами палива, а не з рідиною. Коли ви “переливаєте”, він просочується бензином і перестає працювати.
Заміна адсорбера — від 3 до 10 тисяч грн, залежно від моделі.
Помилки у системі подачі пального
Надлишок рідини створює тиск у баку, через що порушується робота клапанів, і система може видавати помилку Check Engine.
Пошкодження лакофарбового покриття
При доливанні паливо часто виливається назовні. Бензин і дизель роз’їдають фарбу, особливо при багаторазових контактах.
Підвищене випаровування та ризик займання
При повному баку пари не мають куди виходити — зростає тиск, особливо в спеку. Це небезпечно при нагріванні на сонці.
Бензоколонка автоматично зупиняється, коли в баку залишається приблизно 3–5% вільного простору.
Доливання після цього дає максимум 0,5–1 літр додаткового пального — різниця вартістю 40–60 грн.
Проте навіть одна “переповнена” заправка може призвести до поломки системи уловлювання парів або до витоків.
Заощаджені 50 гривень — це ціна ризику ремонту на кілька тисяч.
Довіряйте автоматичному відключенню пістолета.
Клацання — це сигнал, що рівень пального досяг межі безпечного об’єму.
Не тримайте паливо “під кришку”.
Бензин розширюється при нагріванні, і переповнений бак може протікати у спеку.
Не заправляйте “до повного” перед поїздкою у спеку.
Якщо бак нагріється, надлишковий тиск може пошкодити клапани.
Заправляйте регулярно, але без фанатизму.
Коли залишок палива в баку становить близько ¼ — це ідеальний час для заправки.
За даними Інституту досліджень авторинку, понад 65% українських водіїв визнають, що іноді доливають пальне після вимкнення пістолета, щоб “добити до круглого числа”.
Однак українські СТО дедалі частіше фіксують вихід з ладу адсорберів саме через такі дії.
Майстри наголошують: найчастіше ця проблема зустрічається у власників Toyota, Mazda, Volkswagen та Hyundai, де система EVAP (уловлювання парів палива) особливо чутлива до переповнення.
Крім того, в Україні часто зустрічаються заправні пістолети без точного калібрування, що збільшує ризик переливу навіть без вашого втручання. Саме тому важливо не намагатися долити після “клацання” — система вже подала сигнал про повний бак.
Заправляти “під зав’язку” — погана ідея.
Після автоматичного вимкнення пістолета бак уже заповнений до безпечного рівня, а подальше доливання може зіпсувати систему вентиляції, пошкодити фарбу і навіть створити небезпеку вибуху парів.
Правило просте: як клацнув — зупиняйся. Це не лише безпечніше, а й вигідніше в довгостроковій перспективі.
Інші також читають:
Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…