Чим роботизована коробка дратує водіїв: механіка без зчеплення, автоматика без плавності

Роботизовані коробки передач замислювалися як «золота середина» між механікою і автоматом. Але на практиці вони часто стають причиною роздратування, повідомляє SUV News. Водії скаржаться: авто смикається, перемикання затягуються, а ремонт обходиться дорого.

Робот, по суті, є звичайною механічною коробкою, але з електронним керуванням. За перемикання відповідає блок мехатроніки – мікропроцесор, який керує приводами зчеплення. І ось тут починаються проблеми. Якщо електроніка «здурує», машина може раптово втратити хід або перейти в аварійний режим.

«Ці коробки мають примху – надто чутливі до софту», – пояснює автомайстер Олег Романчук.

За його словами, прошивка часто дає збої, особливо після оновлень. У результаті авто сіпається при старті або зависає між передачами.

Ще один біль водіїв – зчеплення. Воно спрацьовується швидше, ніж у звичайній механіці, особливо у міському русі. Заміна коштує від 25 тисяч гривень, а поломка мехатроніка – ще дорожча. За даними європейських сервісів, саме цей вузол найчастіше стає причиною звернень до майстерень.

Втім, у роботів є і плюси: вони швидші за класичні автомати, а витрата пального менша. Не дарма такі трансмісії ставлять на компактні моделі Volkswagen, Toyota чи Renault. Але комфорт водіння поступається навіть старим гідротрансформаторам.

Тож вибір очевидний: робот підходить тим, хто готовий миритися з його характером. Усім іншим краще залишитися на перевіреному автоматі.

Читайте також