Для чого автомобільному акумулятору потрібен другий мінусовий дріт

Багато водіїв не знають, навіщо автомобільному акумулятору потрібен другий мінусовий дріт. На жаль, деякі “експерти” дають неправильні пояснення і поради. Давайте з’ясуємо це раз і назавжди.

Найстрашніше пояснення звучить так: третій дріт потрібен для заземлення. Кажуть, що під час роботи двигуна можуть виникати шкідливі іскри, а третій дріт направляє їх у землю, забезпечуючи безпеку водія та машини. Як саме цей дріт зв’язується з ґрунтом і як автомобілі їздили без нього, невідомо.

Звідки ж взялася ідея з додатковим дротом? Справа в тому, що стандартний мінусовий дріт автомобіля може спричиняти втрати енергії акумулятора. Це стосується і позитивного дроту, але він складніший, тому краще його не чіпати. А мінусовий дріт простий. Коли машина нова, а батарея свіжа, про цей дріт ніхто не згадує. Але з часом, особливо в мороз, часто виникають проблеми з запуском двигуна.

Причин може бути багато: акумулятор розрядився або збільшився опір проводки, тому частина енергії не доходить до стартера. Тому з’явилася ідея покращити мінусовий дріт, щоб зменшити ці енергетичні втрати. Оптимісти навіть вірять, що це продовжить термін служби батареї.

Теоретично, ідея покращити мінусовий дріт має сенс. Достатньо взяти товстий дріт і підключити його паралельно до основного. Це знизить сумарний опір і збереже більше енергії, що особливо важливо при запуску двигуна, коли струм дуже високий. Навіть маленький опір може призвести до втрати енергії, яка не дійде до стартера.

Але професійний електрик не буде робити подібне. Він знає, що в нових автомобілях проблем з цим дротом не виникає. Якщо запуск двигуна ускладнений, то майже завжди винен акумулятор або поганий контакт між його клемами і проводкою машини. Цей контакт потрібно знежирити, очистити і захистити від окислення. Якщо акумулятор розрядився, його заряджають або замінюють. Це вирішує всі проблеми.

Поганий контакт часто зустрічається в старих бюджетних автомобілях, де мінусовий дріт з’єднаний тільки з кузовом, а двигун підключений до кузова в іншому місці. Там, де є різні метали, часто виникає корозія, і опір може зрости. Додатковий дріт не допоможе – потрібно очистити місце контакту від бруду, іржі та фарби. Потім можна повернути мінусовий дріт на місце, і цього зазвичай достатньо, щоб стартер запрацював.

Щодо продовження життя батареї, додатковий мінусовий дріт навряд чи допоможе. Проблема з батареєю і проблема з контактом не пов’язані. Контакти повинні мати мінімальний опір, а батарея повинна бути заряджена.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Джерело Avtomir
Читайте також