Для чого водії встановлюють на кермо спеціальні ручки: забутий аксесуар
У часи, коли автоконцерни роблять ставку на сенсорні дисплеї й автономні системи, часто забувають про прості, але дієві пристрої. Одним із таких рішень є рукоятка на кермі — компактний аксесуар, який свого часу був дуже популярним, а сьогодні зустрічається вкрай рідко. Фахівці SlashGear розповідають, у чому його переваги.
Походження і розвиток
Першу модифікацію рукоятки для керма в 1936 році запатентував американець Джоел Торп. Пристрій дозволяв прокручувати колесо на повні 360° лише однією рукою, залишаючи іншу вільною для перемикання передач. У ті роки, коли гідропідсилювач керма ще не застосовували, така ручка значно полегшувала маневрування.
Пік популярності припав на 1940–1950-ті: у Західній Європі та США кермові рукоятки встановлювали практично на всі легковики. З появою гідропідсилювачів їх масово зняли з виробництва, хоча в радянських автомобілях штучні насадки на кермо зберігалися до кінця 1980-х.
Сучасне застосування
Зараз кермові рукоятки знаходять насамперед серед водіїв з інвалідністю чи обмеженою рухливістю рук. Якщо одна кінцівка працює слабше або взагалі не діє, аксесуар дозволяє комфортно та безпечно маневрувати інший рукою. Завдяки цьому люди з обмеженими можливостями можуть самостійно керувати авто.
Правове регулювання
У різних країнах правила дорожнього руху по-різному ставляться до водіння з однією рукою. Деякі ПДР прямо забороняють використовувати аксесуари, що звільняють одну руку, в інших — жодних обмежень немає. В Україні офіційно не заборонено експлуатувати рукоятки, але слід пам’ятати про безпеку: при ненадійній фіксації або невірному монтажі аксесуара існує ризик його відриву на високій швидкості.
Отже, хоча рукоятка на кермі й втратила колишню популярність, вона все ще може виявитися незамінною для окремих категорій водіїв. А з урахуванням сучасних матеріалів і технологій монтажу цей аксесуар може отримати нове життя.
Підписуйтесь на нас у Google Новинах, щоб не пропускати свіжі матеріали!