Гальмування двигуном: чому цей спосіб безпечніше, ніж їхати на нейтральній передачі
Власники автомобілів з “механікою” часто сперечаються, що краще при сповільненні: пустити авто на нейтралці чи користуватися гальмуванням двигуном. Обидва способи начебто економлять пальне, але з погляду безпеки та керованості різниця дуже помітна.
Ризики руху на нейтралці
На нейтральній передачі двигун від’єднаний від коліс, тому в екстрених обставинах доводиться витрачати час на включення потрібної передачі. Це особливо небезпечно на затяжних спусках, слизькій дорозі або в міському потоці, де кожна секунда важлива.
Переваги гальмування двигуном
При гальмуванні двигуном колеса обертають вал двигуна, створюючи додатковий опір руху. Автомобіль при цьому залишається стійкішим, а навантаження на гальмівні колодки знижується. Водій отримує кращий контроль над швидкістю та траєкторією.
Щодо економії пального
Насправді витрата пального при гальмуванні двигуном і при холостому ході на нейтралці практично однакова. Сучасні інжекторні системи автоматично припиняють подачу пального, коли скидаєш газ на заниженій передачі, тоді як на нейтр. двигун просто працює на холостому ходу.
Вплив на трансмісію
Технічно рух на нейтралці не призводить до серйозного зносу коробки передач — мастило циркулює і під час холостих обертів валів. Однак через вищий ризик втрати контролю над авто більшість механіків радять тримати передачу включеною, особливо в складних дорожніх умовах.
Отже, з точки зору безпеки та управління автомобілем гальмування двигуном надійніше за рух на нейтралці. Бережіть себе на дорозі!