Фото: SUV News
Автоматична коробка зручна, та не завжди здатна працювати так, як треба водієві. Є ситуації, коли контроль передач варто взяти на себе. SUV News перелічує найбільш поширені з них.
Перший приклад – слизька дорога. Під час руху по мокрому асфальту або льоду коробка намагається перемикати передачі, не враховуючи небезпеку зриву зчеплення.
«Краще тримати потрібну швидкість самому, тоді машина слухається керма», – пояснює інструктор з водіння Сергій К., який 15 років готує водіїв до екзаменів у Києві.
Друга ситуація – швидкий розгін. Коли треба обігнати авто або виїхати з-під удару, «автомат» може задуматися. У ручному режимі водій сам обирає момент переходу і отримує реакцію без затримки.
Третій випадок – рух у горах. На довгому підйомі коробка починає «шукати» потрібну передачу, змушуючи мотор працювати на межі. Якщо ж закріпити швидкість вручну, двигун працює рівніше і витримує навантаження краще.
Четверта причина – затори. Постійні ривки вперед і назад змушують трансмісію перебудовуватись, а це збільшує знос. У ручному режимі можна тримати одну передачу і уникати зайвого навантаження.
Фахівець з сервісу АКПП Андрій П. попереджає:
«Не треба захоплюватися ручним режимом без досвіду. Це інструмент, який варто застосовувати з розумінням роботи коробки».
Він додає, що помилки можуть скоротити ресурс не менше, ніж постійне використання «автомата» в заторах.
Ручне керування – це не привід відмовлятися від комфорту автомата, а швидше підстраховка у складних умовах. Головне – знати, коли скористатися цим інструментом і робити це свідомо.
Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…