Categories: Статті

Машину вдарили в зад після різкого гальмування: хто винен у такій ДТП

Один з найпоширеніших типів ДТП на українських дорогах – зіткнення двох автомобілів «перед в зад», коли водій транспортного засобу, що їде попереду, різко знижує швидкість, а керманич ззаду не встигає вчасно загальмувати і врізається в нього. Багато автомобілістів вважають, що в такій ситуації за замовчуванням винен той, хто їхав ззаду. Досвідчений інспектор Патрульної поліції в коментарі «SUV News» пояснив, чи так це насправді.

Хто винен: розбір ситуації

Дійсно, за словами поліцейського, в переважній більшості випадків вина за наїзд ззаду лежить на водієві, який не зміг уникнути зіткнення. Це справедливо навіть тоді, коли автомобіль попереду гальмує різко і несподівано. Все тому, що водій позаду транспортного засобу, що рухається, згідно з ПДР, зобов’язаний заздалегідь забезпечити і дотримуватися безпечної дистанції та дотримуватися швидкісних обмежень, що дозволить йому в екстреній ситуації уникнути зіткнення з автомобілем, що рухається попереду.

Коли винен передній водій

У той же час в деяких випадках, як стверджує патрульний, існують винятки, коли відповідальність несе водій попереду. Мова про так звані автопідстави, коли гальмування було навмисно різким без об’єктивних причин з метою спровокувати зіткнення.

Небезпека такого явища, за словами інспектора, в тому, що його складно довести, чим і користуються шахраї. Уберегти себе від подібних афер допоможе відеореєстратор — пристрій, який стає обов’язковим атрибутом сучасного автомобіля.

Як уникнути зіткнення

  • Збільшена дистанція: важливо розуміти, що для важкого кросовера або позашляховика гальмівний шлях буде більшим, тому там, де звичайному легковику вистачить 3 секунд на зупинку, SUV краще мати в запасі 4-5 секунд.
  • Контроль швидкості: багато водіїв у дорожньому потоці втрачають відчуття безпечної швидкості, що збільшує ризик зіткнення.
  • Регулярний відпочинок: втома — часта причина розконцентрації та втрати орієнтирів. Під час тривалих поїздок робіть паузи кожні 2 години.
  • Технічний стан: в будь-якому автомобілі важливо мати справні і відрегульовані гальма.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Артем Панченко

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

12 хвилин ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

21 годину ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

21 годину ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

22 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

24 години ago

Топ-7 бензинових кросоверів, які служать понад 300 000 км

7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…

1 день ago