Автовласники довгий час сперечаються про оптимальний режим роботи двигуна щодо безпеки та ефективності. Деякі вважають, що краще їздити на високих оборотах, інші переконані в небезпечності цього підходу і вважають, що краще рухатися на низьких оборотах. Щоб з’ясувати правду, ми звернулися до досвідченого моториста.
Під низькими оборотами мають на увазі оберти двигуна до 3000 об/хв. Цей стиль водіння властивий тихим і рівним водіям. Високі обороти, навпаки, відбуваються майже на максимумі обертів. Гонщики використовують цей діапазон для швидкого розгону, обгону та випередження. Обидва варіанти впливають на стан двигуна і споживання пального по-різному.
Чим погані високі обороти
Часті поїздки на високих обертах можуть шкодити двигуну, оскільки водії розганяють його для отримання кращої динаміки. Проте це не завжди ефективно, оскільки максимальна потужність та момент обертання у бензинових двигунах припадають на середину обертового діапазону. Після цієї точки характеристики знижуються. Таким чином, використання максимальних обертів у повсякденному водінні розумне лише для обгону іншого автомобіля на трасі.
Через постійне використання високих обертів, температурне навантаження на вузли двигуна збільшується. Це може призвести до порушення процесу змащування елементів двигуна, що спричиняє передчасне зношування деталей, зокрема кривошипно-шатунного механізму.
Це можна підтвердити. У використаному моторному маслі водії, які часто їздять на високих обертах, часто виявляють велику кількість заліза, алюмінію, олова та інших металів.
Для того щоб розрахувати оптимальні оберти двигуна, потрібно знайти червону зону на тахометрі і від її початку відняти 1500 об/хв. Наприклад, у Lada Vesta це 4500 об/хв.
Чим погані низькі обороти
Багато водіїв вважають, що їздячи на низьких оборотах, вони економлять бензин. Однак насправді це може бути навіть невигідно. Низькі обороти можуть збільшувати витрату палива, особливо під час підйому на гірку або при навантаженні, коли для підтримки швидкості потрібно більше газу і бензину. Також це може призводити до зношування компонентів двигуна і збільшення витрати палива.
Деякі експерти рекомендують час від часу розганяти двигун для того, щоб він може самостійно очиститися від відкладень, що можуть утворюватися в ньому під час роботи.
Висновок
Отже, для того щоб двигун служив довго і автомобіль мав хорошу динаміку, важливо тримати оберти у безпечному діапазоні. Цей діапазон для більшості бензинових двигунів зазвичай становить від 1500 до 4000 обертів на хвилину.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Сучасні автомобілі – це не просто транспорт, а справжні технологічні дива. Багато водіїв навіть не…
Багато сучасних авто випускають без запасного колеса, щоб зменшити витрати. Але це створює проблему, якщо…
Каталітичний нейтралізатор (каталізатор) допомагає зменшити шкідливі викиди автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння. Це важлива частина…
Не кожен водій буде радий, якщо його зупинить поліція. Однак іноді й для патрульних спілкування…
Штрафи за порушення ПДР в Україні є найчастішим видом покарання для водіїв. Однак значна частина…
Колір автомобіля — це не лише про зовнішній вигляд. Психологи вважають, що обраний відтінок може…