Чимало українських автомобілістів вважають, що з приходом теплих днів прогрівати двигун автомобіля вже не обов’язково. Мовляв, ця процедура актуальна тільки взимку. Насправді досвідчені автомеханіки пояснюють, що їзда на непрогрітому моторі влітку може серйозно скоротити ресурс силового агрегату. Про це пише AMPERCAR.
Важливо розуміти, що має значення не тільки температура роботи двигуна, а й його насиченість мастилом. Після тривалої стоянки моторне мастило стікає в картер, залишаючи деталі двигуна практично без захисту. Навіть при плюсовій температурі оливі потрібно 2-3 хвилини, щоб повністю розподілитися по всіх каналах і створити захисну плівку на поверхнях, що труться. Це підтверджують у коментарі «SUV News» і наші автоексперти.
«Сучасні двигуни дійсно можуть працювати одразу після запуску, але це не означає, що вони готові до навантажень», – пояснює механік із 15-річним стажем Сергій. «Без належного змащення деталі працюють на суху, що призводить до мікрозадирів і передчасного зносу».
Важливим для прогріву є і фактор трансмісії. Трансмісійна олива теж має встигнути покрити всі рухомі деталі КПП до того, як вона почне відчувати серйозні навантаження. Якщо відразу почати рух без прогріву, це може спричинити ривки, призвести до швидкого зносу фрикціонів, а також скорочення терміну служби АКПП.
У «механіки» немає таких серйозних вразливостей, але і вона потребує деякого часу на прогрів. Синхронізатори і підшипники працюють ефективніше після досягнення робочої температури.
Наші експерти кажуть, що в літній сезон оптимальним буде прогрівання мотора на холостому ходу тривалістю 1-2 хвилини. Після цього можна ввімкнути кондиціонер для охолодження салону і тільки потім починати рух.
Перші 5-7 хвилин поїздки краще уникати різких прискорень і гальмувань, а також їзди на високих обертах. Цього часу вистачить, щоб повністю прогріти всі системи автомобіля.
Часто виробники офіційно рекомендують уникати прогріву і допускають старт поїздки відразу після запуску двигуна. Але механіки стверджують, що йдеться лише про маркетингову риторику, яка на ділі не спрямована на максимальний термін служби автомобіля. Так, таким чином скорочується витрата пального і кількість викидів в атмосферу, але мотору від цього не легше.
«Виробнику важливо, щоб автомобіль відпрацював гарантійний термін без серйозних поломок», – зазначають в одному з київських сервісів. «А що буде з машиною через 150-200 тисяч кілометрів – уже не їхня проблема».
Досвідчені майстри підкреслюють, що автомобілі, які власники експлуатують у щадному режимі, зокрема регулярно прогрівають двигун і коробку, демонструють значно менший знос силової установки і трансмісії.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…