Нестача пального в баку “вбиває” ваше авто: ось, що з ним відбувається

Бензин — це не лише енергія для двигуна, а й охолоджувач ключових елементів паливної системи. Якщо ви довго їдете “на лампочці” або просто забули заправитися, такі експерименти можуть обернутися дорогими поломками, пише Jalopnik.

1. Загроза для паливного насоса

Паливний насос постійно занурений у бензині й отримує охолодження від пального потоку. Коли рівень у баку опускається до мінімуму, насос починає всмоктувати повітря, перегрівається та швидко зношується. У старих авто додатковий ризик створюють відкладення іржі й осад на дні бака — вони потрапляють у насос і фільтри, що веде до їхнього засмічення.

За оцінками Kelly Blue Book, у США вартість заміни паливного насоса коливається від 390 до 900 доларів.

2. Шкода двигуну та системі запалювання

Сучасні силові агрегати точно дозують співвідношення бензину і повітря для ефективного згоряння. Коли паливо мізерне, в циліндри надходить недостатня кількість пального, з’являються пропуски запалювання, що супроводжуються ривками в динаміці та трясінням на холостих обертах.

У міру зростання пропусків ECM (електронний блок керування) намагається компенсувати проблеми, збільшуючи подачу палива. Проте коли бак майже порожній, додати бензин неможливо — замість цього запускається процес детонації, який видає характерний металевий стук і може призвести до внутрішніх пошкоджень двигуна.

3. Небезпека для каталізатора

При пропусках запалювання частина незгорілого палива потрапляє у вихлопну систему. Каталітичний нейтралізатор, розрахований на стабільну температуру, перегрівається від зайвого бензину, що може спричинити руйнування його керамічних елементів. Ремонт або заміна каталізатора — одна з найдорожчих позицій у сервіс-кошторисі.

4. Основні висновки та поради

  • Не доводьте бак до мінімуму: за можливості заправляйтесь, коли стрілка палива наближається до чверті резерву.
  • Регулярно міняйте паливний фільтр — він захищає насос і форсунки від забруднень.
  • Слідкуйте за станом двигуна: нерівна робота, стукіт або дим із вихлопної труби можуть вказувати на проблеми з подачею палива.

Трохи уваги до рівня пального в баку врятує вас від складного та дорогого ремонту й збереже ресурс автомобіля на довгі роки.

Читайте також