З 19-го травня 2025 року в Україні набули чинності нові правила проведення обов’язкового технічного контролю (ОТК) транспортних засобів, затверджені Постанова Кабінету Міністрів № 286 від 4 березня 2025 р.
Хоча зміни на перший погляд можуть виглядати ледь помітними для власників легкових авто, вони вже мають практичні наслідки: значно жорсткіший контроль, підвищені тарифи, суворіша фіксація процедури.
Ця стаття SUVNews розбирає, що саме змінюється, на кого це впливає, які витрати очікувати водіям і як підготувати авто, щоб уникнути неприємностей.
Від 1 липня 2025 року (та частково вже з весни) всі пункти техконтролю зобов’язані вести відеофіксацію огляду транспортного засобу — від початку до кінця.
Фото також мають бути зроблені з чіткими вимогами: авто — не менше 70 % кадру, включені фари, габарити, «аварійка», номерний знак.
Це означає, що спроби «схитрувати» або провести огляд формально стають ризикованішими.
Читайте також: Які автомобілі звільнені від ПДВ та розмитнення в Україні
З 1 червня 2025 року тариф на техогляд легкових авто та вантажівок до 3,5 т зріс із ~1 050 грн до ~1 700 грн.
Для автобусів і вантажів понад 3,5 т — до ~2 300 грн.
Це означає, що витрати власників транспортних засобів уже відчутно зросли.
Не всі автомобілі підлягають обов’язковому техогляду. Зокрема:
Легкові авто, які використовуються як приватний транспорт (не таксі, не комерція) — звільнені від ОТК незалежно від року випуску.
Авто, що використовуються для перевезень із прибутком, вантажні до 3,5 т або причепи до них старше 2 років — підлягають огляду раз на два роки.
Якщо техогляд не пройдено або він пройдений з порушеннями — водієві загрожують штрафи. Наприклад, за перше порушення — ~3400 грн, за повторне — до 17 000 грн або навіть адміністративний арешт.
Крім того, можливе тимчасове позбавлення права керування.
Якщо ваш автомобіль — приватний легковик, що використовується особисто (не таксі, не перевезення за оплату) — панікувати не варто: зміни не вимагають від вас проходити ОТК просто так.
Якщо ж авто використовується комерційно, або ви власник вантажівки/автобуса — готуйтеся раннього: підвищені тарифи + жорсткіші процедури = вища ймовірність проблем.
Підготувати авто варто заздалегідь: перевірте фари, габарити, «аварійку», систему управління — бо саме ці складові мають увагу інспекторів.
Вибирайте станцію техогляду, яка вже має хорошу репутацію і відповідає новим вимогам (камера, обладнання, сертифікація) — оскільки тепер це контролюється жорсткіше.
Зростані витрати: не лише тариф на огляд, а й можливість втратити авто на дорозі через непройдену перевірку.
Підвищений ризик: формальний або спрощений огляд — вже не буде вариантом.
Перепродаж: авто без належно пройденого ОТК може втратити в ціні або бути непридатним до виїзду за кордон.
Плануйте бюджет: і на огляд, і на можливі доопрацювання перед ним.
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…
7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…