Новий дорожній знак із двома камерами – чому його не можна ігнорувати
У Польщі з’явився новий дорожній знак із кодом D-51a, повідомляє Interia. На синьому тлі видно зображення дороги та дві камери. Простий малюнок має чіткий зміст – попередження про секційну систему контролю швидкості. Це не звичайний радар. Камери фіксують авто на початку ділянки та в її кінці. Далі програма вираховує середню швидкість. Якщо вона більша за дозволену – водій отримує штраф. Завершення дії зони позначає знак D-51б із червоним перекресленням.
Такі системи вже працюють у багатьох країнах ЄС. Наприклад, на автомагістралях Італії та Нідерландів вони довели свою ефективність. За словами польського інженера-транспортника Марціна Домбровського, кількість ДТП на ділянках з секційним контролем зменшується на 30–40 відсотків. Усе тому, що водії не можуть «проскочити» повз камеру, пригальмувавши лише на кілька секунд.
В Україні наразі діє інший знак – 5.76 «Автоматична відеофіксація порушень ПДР». Він теж сигналізує про контроль, але працює точково. Камера фіксує перевищення саме в момент порушення. Така система зменшує кількість випадків грубого і різкого перевищення швидкості, однак не дисциплінує водіїв на довгій дистанції.
Запровадження польського стандарту могло б змінити ситуацію s у нас. Адже українські дороги досі залишаються одними з найбільш аварійних у Європі. За даними Нацполіції, за 2024 рік через перевищення швидкості сталося понад 30 тисяч аварій. Секційний контроль змусив би водіїв утримувати темп руху стабільним, а не «гратися» з педаллю газу.
Польський досвід демонструє: безпека на дорогах – це не лише штрафи, а й технології, які не дають шансів на обман. Україні, яка вже має систему автоматичної фіксації, наступним логічним кроком було б запровадження секційного контролю на трасах із підвищеним ризиком аварійності.