Електромобілі чимось схожі на авто з бензиновими двигунами, але мають багато відмінностей. Однією з основних є система рекуперативного гальмування, яка дозволяє електродвигуну збирати електроенергію під час гальмування, щоб підвищити ефективність роботи автомобіля.
В однопедальному режимі кермування, що є більш екстремальним варіантом рекуперативного гальмування, автомобіль може швидко уповільнитися, коли водій знімає ногу з педалі акселератора. Це дозволяє зменшити або навіть усунути потребу натискати на педаль гальма.
Більшість електромобілів дозволяють регулювати силу рекуперативного гальмування за допомогою “режиму B” на селекторі передач, перемикача режимів або пелюсток за кермом. У м’яких налаштуваннях гальмування відбувається так, ніби двигун гальмує, як у бензинових або дизельних авто, або як коли хтось акуратно натискає на гальма, коли ви знімаєте ногу з акселератора.
Коли ви обираєте більш агресивні налаштування, відчуття гальмування стає сильнішим, і автомобіль уповільнюється швидше. По суті, однопедальний режим – це найсильніше налаштування, яке діє так, ніби ви самі натискаєте на гальма. Коли ви гальмуєте в цьому режимі, стоп-сигнали світитимуться так само, як при використанні педалі гальма.
Водіння з однією педаллю може спочатку здаватися незвичним, але багато водіїв швидко до цього звикають. При цьому ці системи можна вимкнути, що дозволяє користуватися звичайними гальмами, як в автомобілі з бензиновим двигуном.
Проте в деяких електромобілях, наприклад, Tesla Model Y, систему не можна повністю вимкнути, тому перед покупкою слід протестувати різні режими в будь-якому автомобілі.
Які переваги їзди на одній педалі?
Коли ви звикнете до водіння з однією педаллю, це може бути дуже комфортно, особливо в місті. Ви можете контролювати швидкість тільки однією ногою, що робить їзду більш плавною.
Використання однопедального режиму з рекуперативним гальмуванням також зменшує знос механічних гальм, тому вам не доведеться так часто змінювати гальмівні диски та колодки, як у бензинових авто. Це може знизити витрати.
Основна мета водіння з однією педаллю та рекуперативного гальмування – підвищення ефективності. Якщо цю технологію використовувати правильно, вона може покращити запас ходу електромобіля. Це відбувається тому, що електродвигун відновлює енергію, яка б інакше була втрачена під час гальмування, і повертає її в акумулятор у вигляді електроенергії.
Варто пам’ятати, що важливо правильно використовувати одну педаль, бо якщо ви надто сильно сповільнитеся, то витратите більше енергії, щоб знову розігнатися. У таких випадках важливо підтримувати плавний рух.
Чи однопедальний режим виключно для електромобілів?
Деякі, але не всі, електромобілі та гібридні автомобілі (PHEV) мають можливість керування однією педаллю. Це пов’язано з тим, що обидва типи авто використовують рекуперативне гальмування для підвищення ефективності. У гібридах PHEV однопедальні режими зазвичай працюють тільки під час руху на електриці, але їх там зустрічається значно менше.
Хоча звичайні гібриди мають рекуперативне гальмування, ви не можете користуватися однопедальним управлінням, тому що електродвигун працює лише на низьких швидкостях і на коротких відстанях — основне джерело енергії в них — бензиновий двигун. У плагін-гібридів все інакше: вони можуть їздити на електриці як на низьких, так і на високих швидкостях, і на більші відстані, завдяки потужнішим двигунам і більшим батареям.
Які переваги їзди на одній педалі?
– Покращує ефективність, що збільшує запас ходу.
– Зменшує знос гальмівних колодок і дисків, що знижує витрати на обслуговування.
– Менше гальмівного пилу потрапляє в повітря.
– Робить водіння легшим і більш плавним.
Які недоліки їзди на одній педалі?
– При сильних налаштуваннях рекуперативного гальмування, зняття ноги з педалі акселератора може несподівано сповільнити автомобіль, що знижує ефективність.
– Легко звикнути до цього способу їзди.
– У деяких автомобілях можливості налаштування рекуперативного гальмування обмежені.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Не кожен водій буде радий, якщо його зупинить поліція. Однак іноді й для патрульних спілкування…
Штрафи за порушення ПДР в Україні є найчастішим видом покарання для водіїв. Однак значна частина…
Колір автомобіля — це не лише про зовнішній вигляд. Психологи вважають, що обраний відтінок може…
Розкішні німецькі кросовери поєднують стиль, передові технології, високу якість і потужність. Однак їхня ціна часто…
Зима приносить водіям чимало клопоту, особливо під час сильних морозів. Одна з найпоширеніших проблем —…
Розкішні автомобілі часто коштують дуже дорого, але їхня ціна може різко знижуватися після покупки. Уже…