Оптимальні оберти двигуна: чому «крайні»значення є шкідливими
Кожен автомобільний двигун, навіть електричний, має свої оптимальні оберти, в межах яких він працює найкраще. Для двигунів внутрішнього згоряння максимальні оберти контролює електроніка, а мінімальні – це оберти на холостому ходу.
Обмежувач потрібен, щоб не допустити, щоб двигун обертався швидше, ніж він може витримати. Всі оберти, які виходять за ці оптимальні межі, можуть бути шкідливими для двигуна. Занадто високі або низькі оберти можуть призвести до серйозних проблем, як з двигуном, так і з автомобілем в цілому.
1. Чим шкідливі низькі оберти?
Багато людей вважають, що низькі оберти двигуна зменшують навантаження і зношення. Але насправді це не зовсім так. Коли двигун обертається повільно, він не може виробити достатню тягу, що може призвести до детонації — неконтрольованого займання пального в двигуні, що дуже шкідливо для нього.
Крім того, на малих обертах погіршується робота масляного насоса, і це може призвести до недостатнього змащення деталей двигуна. В результаті, це підвищує ризик швидкого “закоксовування” двигуна, що також є проблемою. Тому важливо підтримувати оптимальні оберти, щоб двигун працював правильно і безпечно.
2. Чим шкідливі високі оберти?
Високі оберти двигуна мають свої проблеми. Якщо двигун працює на максимальних обертах довгий час, це призводить до швидшого зносу всіх його частин. Навіть якщо рівень олії в нормі, двигун може не встигати проганяти достатню кількість мастила. Це особливо небезпечно взимку, коли олія стає менш в’язкою.
Ще одна проблема — підвищена температура. Постійний перегрів двигуна та технічних рідин може пошкодити його конструкцію. Крім того, на високих обертах збільшується тертя між рухомими частинами, що також сприяє їхньому швидкому зносу. Тому важливо не перевищувати оптимальні оберти для збереження двигуна в хорошому стані.
3. Які обороти можна вважати оптимальними?
Оптимальні оберти двигуна залежать від конкретної моделі, тому загальної відповіді на це питання немає. Кожен двигун має свій “середній робочий діапазон”, який можна знайти в інструкції з експлуатації автомобіля.
Зазвичай для більшості легкових автомобілів оптимальний діапазон обертів становить від 2,5 до 5 тисяч обертів на хвилину. Однак для бензинових двигунів з механічним компресором або турбонаддувом ці значення можуть бути іншими. Для турбованих двигунів оптимальні оберти зменшуються до приблизно 1,7-1,8 тисяч обертів на хвилину. Це означає, що важливо підтримувати оберти в межах цих діапазонів для кращої роботи двигуна.
Дизельні двигуни зазвичай не обертаються так швидко, як бензинові. Для легкових автомобілів середній діапазон обертів дизельних двигунів становить від 1,5 до 3,5 тисяч обертів на хвилину. Якщо оберти виходять за ці межі, це може бути шкідливо для двигуна.
Це не означає, що двигун завжди повинен працювати лише в цьому діапазоні. Іноді високі чи низькі оберти можуть бути необхідними. Однак водіям слід намагатися уникати роботи двигуна в крайніх режимах, щоб зберегти його в хорошому стані.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!