На українському ринку все частіше можна зустріти автомобілі з варіаторними трансмісіями (CVT). Вони дешевші та зручніші в експлуатації, але вразливі до різного роду пошкоджень. Досвідчений автомеханік розповів «SUV News» про те, чому не варто купувати машини з такими КПП.
Фахівець звернув увагу, що масове переведення автомобілів на CVT відбулося через економію виробників витрат на виробництво. Варіатори обходяться автоконцернам значно дешевше класичних АКПП, що дає змогу збільшувати прибуток. Споживачеві ж продають це рішення як інструмент паливної економічності та плавності ходу без ривків.
Ще одним суттєвим недоліком варіаторних трансмісій є їхня нездатність ефективно передавати високий крутний момент. Якщо ви різко натиснете на педаль газу, то отримаєте плавне, але повільне прискорення замість динамічного розгону. Електроніка навмисно обмежує навантаження на трансмісію, запобігаючи перегріванню. З цієї причини ви ніколи не побачите CVT у позашляховиках і спорткарах.
Варіатори дуже вразливі для поломок і вимагають делікатного поводження. Водіям не можна різко прискорюватися, тривалий час пробуксовувати в багнюці або снігу, а також агресивно водити авто.
Міняти трансмісійне мастило в CVT слід не рідше 40 тисяч кілометрів. Це майже вдвічі частіше, ніж у звичайному автоматі. При цьому нехтування даною вимогою тягне за собою передчасний зносу ременя, ланцюга або конусів трансмісії, заміна яких обійдеться вам у кругленьку суму.
Незважаючи на відносну дешевизну варіаторів, їхній ремонт обходиться значно дорожче за класичні АКПП. Багато в чому це пов’язано з гострим дефіцитом фахівців, які розбираються в CVT. Також на складах не так багато оригінальних запчастин, що збільшує час простою автомобіля.
Машини з CVT протипоказано використовувати для буксирування причепів та інших транспортних засобів. Якщо ігнорувати існуючі обмеження, можна нарватися на серйозні пошкодження і дорогий ремонт.
Українські автомобілісти вже встигли зіткнутися з усіма недоліками використання CVT, тому вкрай насторожено ставляться до автомобілів з такою трансмісією і неохоче купують їх на вторинному ринку.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…
Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…
Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…
Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв у 2025 році: надійні, доступні в обслуговуванні та пристосовані…
Топ-7 автомобілів, які найкраще підходять для українських доріг у 2025 році. Надійні, витривалі моделі з…
Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг у 2025 році. Реальні проблеми, витрати на…