Categories: Статті

Після якого віку водіям заборонено сідати за кермо автомобіля

У багатьох країнах Європейського Союзу дедалі більше уваги приділяють питанню участі літніх водіїв у дорожньому русі. Статистика показує, що майже кожен другий водій віком 75 років і більше продовжує сідати за кермо власного автомобіля. Це природно: автомобіль забезпечує мобільність, незалежність і можливість бути соціально активним. Проте, з віком у багатьох людей знижуються концентрація уваги, швидкість реакції та координація, що викликає занепокоєння щодо безпеки на дорогах.

Журналісти німецького медичного видання Apotheken Umschau вирішили дослідити цю делікатну тему, звернувшись до думок експертів у галузі медицини, психології та безпеки дорожнього руху.

Чому важливо регулярно перевіряти здатність літніх людей кермувати

Згідно з результатами численних досліджень, ризик потрапити в ДТП зростає з віком. І хоча багато людей похилого віку є досвідченими водіями з десятиліттями практики, фізичні зміни та когнітивні порушення, що приходять з віком, можуть впливати на їхню здатність реагувати у складних ситуаціях на дорозі.

Коментар лікаря

Лікарка загальної практики Інгрід Деншель вважає, що побоювання стосовно літніх водіїв цілком виправдані. Але, на її думку, не варто вводити жорсткі вікові рамки для всіх. Вона переконана, що підхід має бути індивідуальним і базуватися на реальному стані здоров’я конкретної людини. Наприклад, регулярні медичні огляди або навіть просте обстеження у терапевта можуть виявити, чи здатна людина надалі безпечно керувати авто.

Думка представника місцевої ради

Член німецької ради з питань безпеки дорожнього руху Зігфрід Брокманн підтримує ідею перевірки водіїв похилого віку, однак вважає, що вона має стосуватися тих, кому вже виповнилося 75 років. До цього віку, за його словами, більшість людей ще мають достатній рівень фізичної та психічної готовності для керування. Він пропонує впровадити систему добровільного тестування або обов’язкової консультації з фахівцем після досягнення певного віку.

Погляд психолога

Психолог Катя Шляйніц наголошує, що вік не завжди є вирішальним фактором. Багато літніх водіїв мають багаторічний досвід і у складних ситуаціях діють більш обережно, ніж молодші. Проте вона закликає людей похилого віку уважно стежити за власним здоров’ям. Симптоми, на які слід звертати увагу: погіршення пам’яті, зниження концентрації, проблеми із зором чи координацією. Якщо такі ознаки з’являються, важливо вчасно відмовитися від кермування — задля власної безпеки та безпеки інших учасників дорожнього руху.

Питання віку за кермом: шукаємо баланс між свободою і відповідальністю

Проблема участі літніх людей у дорожньому русі не має однозначного рішення. З одного боку — це право на мобільність, свободу пересування та незалежність. З іншого — об’єктивна реальність фізіологічного старіння та підвищений ризик аварій.

Експерти сходяться на думці, що потрібно не забороняти, а створювати умови для безпечного пересування людей похилого віку. Це можуть бути:

  • добровільні або обов’язкові медичні огляди після 75 років;
  • консультації з психологами;
  • регулярне оновлення водійських навичок;
  • спеціальні програми адаптації та підтримки літніх водіїв.

Не пропустіть: Українським водіям готують сюрприз: штрафувати за перевищення швидкості почнуть по-новому

Літні водії — це важлива частина європейської дорожньої спільноти. Але безпека має бути на першому місці. І поки в одних країнах активно дискутують про запровадження вікових обмежень, інші вже впроваджують системи підтримки для тих, хто хоче і може безпечно залишатися за кермом після 75 років. Найкраще рішення — це персоналізований підхід та усвідомлення відповідальності з боку самих водіїв.

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

1 день ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

2 дні ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

2 дні ago

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв у 2025 році: надійні, доступні в обслуговуванні та пристосовані…

2 дні ago

Топ-7 автомобілів, які ідеально підходять для українських доріг

Топ-7 автомобілів, які найкраще підходять для українських доріг у 2025 році. Надійні, витривалі моделі з…

2 дні ago

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг у 2025 році. Реальні проблеми, витрати на…

2 дні ago