Categories: Статті

Після якого віку водіям заборонено сідати за кермо автомобіля

У багатьох країнах Європейського Союзу дедалі більше уваги приділяють питанню участі літніх водіїв у дорожньому русі. Статистика показує, що майже кожен другий водій віком 75 років і більше продовжує сідати за кермо власного автомобіля. Це природно: автомобіль забезпечує мобільність, незалежність і можливість бути соціально активним. Проте, з віком у багатьох людей знижуються концентрація уваги, швидкість реакції та координація, що викликає занепокоєння щодо безпеки на дорогах.

Журналісти німецького медичного видання Apotheken Umschau вирішили дослідити цю делікатну тему, звернувшись до думок експертів у галузі медицини, психології та безпеки дорожнього руху.

Чому важливо регулярно перевіряти здатність літніх людей кермувати

Згідно з результатами численних досліджень, ризик потрапити в ДТП зростає з віком. І хоча багато людей похилого віку є досвідченими водіями з десятиліттями практики, фізичні зміни та когнітивні порушення, що приходять з віком, можуть впливати на їхню здатність реагувати у складних ситуаціях на дорозі.

Коментар лікаря

Лікарка загальної практики Інгрід Деншель вважає, що побоювання стосовно літніх водіїв цілком виправдані. Але, на її думку, не варто вводити жорсткі вікові рамки для всіх. Вона переконана, що підхід має бути індивідуальним і базуватися на реальному стані здоров’я конкретної людини. Наприклад, регулярні медичні огляди або навіть просте обстеження у терапевта можуть виявити, чи здатна людина надалі безпечно керувати авто.

Думка представника місцевої ради

Член німецької ради з питань безпеки дорожнього руху Зігфрід Брокманн підтримує ідею перевірки водіїв похилого віку, однак вважає, що вона має стосуватися тих, кому вже виповнилося 75 років. До цього віку, за його словами, більшість людей ще мають достатній рівень фізичної та психічної готовності для керування. Він пропонує впровадити систему добровільного тестування або обов’язкової консультації з фахівцем після досягнення певного віку.

Погляд психолога

Психолог Катя Шляйніц наголошує, що вік не завжди є вирішальним фактором. Багато літніх водіїв мають багаторічний досвід і у складних ситуаціях діють більш обережно, ніж молодші. Проте вона закликає людей похилого віку уважно стежити за власним здоров’ям. Симптоми, на які слід звертати увагу: погіршення пам’яті, зниження концентрації, проблеми із зором чи координацією. Якщо такі ознаки з’являються, важливо вчасно відмовитися від кермування — задля власної безпеки та безпеки інших учасників дорожнього руху.

Питання віку за кермом: шукаємо баланс між свободою і відповідальністю

Проблема участі літніх людей у дорожньому русі не має однозначного рішення. З одного боку — це право на мобільність, свободу пересування та незалежність. З іншого — об’єктивна реальність фізіологічного старіння та підвищений ризик аварій.

Експерти сходяться на думці, що потрібно не забороняти, а створювати умови для безпечного пересування людей похилого віку. Це можуть бути:

  • добровільні або обов’язкові медичні огляди після 75 років;
  • консультації з психологами;
  • регулярне оновлення водійських навичок;
  • спеціальні програми адаптації та підтримки літніх водіїв.

Не пропустіть: Українським водіям готують сюрприз: штрафувати за перевищення швидкості почнуть по-новому

Літні водії — це важлива частина європейської дорожньої спільноти. Але безпека має бути на першому місці. І поки в одних країнах активно дискутують про запровадження вікових обмежень, інші вже впроваджують системи підтримки для тих, хто хоче і може безпечно залишатися за кермом після 75 років. Найкраще рішення — це персоналізований підхід та усвідомлення відповідальності з боку самих водіїв.

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

33 хвилини ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

1 годину ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago