Що може вийти з ладу в будь-якому авто під час літньої спеки
Спека шкодить не лише лакофарбовому покриттю
Багато водіїв переконані, що найвразливіші елементи автомобіля при високих температурах – це лише кузов і шини. Проте тривала дія спеки здатна вплинути на набагато більше вузлів і систем. Розглянемо, які саме компоненти найчастіше страждають у спекотні дні.
Фарба та лак
Під прямими сонячними променями лакофарбове покриття може втрачати блиск і вигорати, особливо якщо авто довго стоїть під відкритим небом без захисту. Але регулярне використання якісних захисних засобів, на кшталт керамічних герметиків або воску, значно продовжує термін служби фарби та запобігає появі мікротріщин і знебарвленню.
Електроніка при високих температурах
Сучасні машини все більше залежать від електроніки – від блоків управління двигуном до бортових сенсорів і мультимедійних систем. Хоча виробники тестують модулі на роботу в діапазоні від –40 °C до +85 °C, у моторному відсіку в спеку температура може перевищувати 100 °C. Це призводить до передчасного старіння напівпровідників, розпаювання контактів і навіть відмов окремих компонентів.
Шини та кондиціонер
При нагріванні повітря тиск у шинах зростає: якщо він занадто низький, шина прогрівається нерівномірно, з’являються деформації та посилюється зношування. Водночас стабільна робота кондиціонера в сильну спеку – це серйозне навантаження на компресор і систему холодоагенту. Регулярна діагностика на СТО допоможе вчасно виявити витоки фреону або знос деталей і уникнути серйозної поломки в розпал літнього сезону.
Салон і електронні гаджети
Незважаючи на хорошу термоізоляцію, повітря в салоні може прогріватися вище +60 °C. Це небезпечно не тільки для пластика та оздоблення, але й для ваших особистих речей. Смартфони, планшети або фототехніка, залишені в машині, можуть вийти з ладу через перегрів акумуляторів чи матриць.
Ризик перегріву двигуна
Навіть сучасні охолоджувальні контури іноді «не справляються» зі спекою та інтенсивним трафіком. Якщо температурний датчик показує понад +105 °C, а лампочка аварійного сигналу перегріву загоряється, треба негайно зупинитися. Ознаки критичного стану – білий пар під капотом, різкий запах охолоджувальної рідини та втрата «жвавості» двигуна. У таких випадках подальша їзда загрожує серйозними пошкодженнями блока циліндрів.
Що робити, щоб уникнути поломок
- Паркуйте авто в тіні або користуйтеся сонцезахисними екранами.
- Перевіряйте рівень антифризу і стан вентилятора охолодження.
- Стежте за тиском у шинах і оновлюйте герметик для кузова щонайменше раз на сезон.
- Не залишайте в машині техніку і документи, чутливі до високих температур.
Вам також може бути цікаво:
- ТОП-5 бюджетних вживаних компактних кросоверів, на яких ідеально вчитися їздити
- Чому нові автомобільні шини покриті білим нальотом: це не просто бруд чи пил
- Штраф за ремонт автомобіля: де в Україні заборонено обслуговувати машину
Підпишіться на нас у Google Новини і отримуйте корисні поради та свіжі автомобільні новини першими!