Що станеться, якщо заправляти авто 92-м бензином замість 95-го

Коли мова заходить про те, чим заправляти автомобіль, чимало водіїв запевняють: «Я багато років їжу на 92-му, і мені нічого не сталося!» Але чи справді автомобільні виробники просто так вказують на лючку бензобака та у технічній документації рекомендоване паливо? Часто, якщо автовиробник рекомендує заправляти 95-м, то дозволеним варіантом стає 92-й. Якщо рекомендують 98 або 100-й бензин, то можна заливати 95-й. А що ж робити, якщо ви хочете заощадити? Чи варто використовувати дешевше паливо, чи це може призвести до проблем? Розбирався SUVNews.

Чому важливо знати октанове число бензину

Октанове число бензину – це та сама загадкова цифра на етикетці, яка багато що прояснює. Воно є одним з ключових показників детонаційних властивостей пального. Чим вище це число, тим стабільніше і стійкіше паливо до детонації. А що таке детонація? Це самозбуджувальний процес, коли нормальне горіння переходить у вибух. Уявіть, що швидкість горіння у циліндрі становить від 20 до 40 м/с, тоді ж швидкість детонаційного вибуху може сягати 1500 м/с!

Наслідки використання низькооктанового пального

Детонація в двигуні шкодить насамперед самому двигуну. Регулярні вибухи призводять до перегріву, збільшення зносу та навіть можуть стати причиною серйозних пошкоджень. Це може викликати перегрів поршнів і обгорання клапанів. В результаті, ви ризикуєте збільшити витрати на ремонт та просто не отримуєте від автомобіля максимум.

Читайте також: На українських водіїв з 1 січня чекають нові обмеження та штрафи у десятки тисяч

Сучасні двигуни: чому важливий вибір пального?

Ситуація з низькооктановим паливом ускладнюється також конструкцією сучасних двигунів. Багато з них мають високу ступінь стиснення, що сприяє підвищенню потужності двигуна, але також саме це і загострює проблему детонації. Модерні двигуни потребують висококласного пального, щоб не нашкодити собі ж. Звісно, сучасний двигун ще може працювати на А-92, проте це вірно лише в короткостроковій перспективі.

Що потрібно знати водіям

Не забувайте, що кожен двигун унікальний, і навіть мотори 80-90-х років не вимагали високих октанових чисел. Але для нових моделей з 2000 року і молодше, бажано дотримуватись рекомендацій виробника. Багато водіїв можуть сподіватись на сучасні системи захисту від детонації, але переважно вони не розраховані на постійну роботу в аварійному режимі. На жаль, таке використання призводить до поломки клапанів або вихлопної системи.

 

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Читайте також