Categories: Статті

Шість фатальних помилок водіїв, які вбивають автоматичні коробки передач

Автоматична трансмісія значно перевершує традиційну «механіку» за зручністю використання, але водночас більш вразлива до пошкоджень і має менший ресурс. При цьому досвідчені автомеханіки підкреслюють, що більшість поломок АКПП відбувається зовсім не через заводські особливості трансмісії, а через неправильну експлуатацію. Видання Auto-Swiat у зв’язку з цим виділяє шість фатальних помилок водіїв, які ведуть до дорогого ремонту «автомата».

Несвоєчасна заміна масла

Існує помилкова думка, що трансмісійне мастило є «вічним» і не потребує заміни протягом усього терміну служби транспортного засобу. На ділі ж міняти мастило потрібно кожні 80 000 – 100 000 кілометрів. Так, на відміну від моторного масла, воно не згорає, але деградує під впливом високих температур. Ознаки зносу проявляються у вигляді затримок під час вмикання режимів D або R, ривків під час перемикань і сторонніх шумів.

Неправильне використання режиму «Паркінг»

У більшості випадків водії під час паркування спершу активують режим P, а потім затягують «ручник». Насправді це не правильно. Спершу потрібно активувати стоянкове гальмо, а потім перемикатися в режим паркінгу. Особливо важливо це робити під час паркування на схилах, оскільки в іншому разі коробка приймає на себе величезне навантаження, на яке вона просто не розрахована.

Перемикання селектора на ходу

Механіки попереджають водіїв про неприпустимість перемикання селектора з D на R або навпаки до повної зупинки автомобіля. Це критично перевантажує механізми трансмісії, що в кінцевому підсумку призводить до дорогого ремонту.

Перегрів «робота»

Якщо у вас автомобіль з роботизованою коробкою DSG, слід уникати тривалого руху в гору на низькій швидкості. Така поведінка загрожує перегрівом і «згорянням» сухого зчеплення. Також експерти радять водіям впевнено рушати з місця, а не «повзти» на малій швидкості.

Ціни на капітальний ремонт і заміну автоматичної трансмісії можуть сягати сотень тисяч гривень, що інколи перевищує залишкову вартість вживаного автомобіля. Водночас дотримання найпростіших правил експлуатації АКПП може продовжити термін її служби до 300 000 – 400 000 кілометрів.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Артем Панченко

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

55 хвилин ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago