SINGAPORE, SINGAPORE - SEPTEMBER 21: Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing prepares to drive in the garage during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 21, 2024 in Singapore, Singapore. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202409210316 // Usage for editorial use only //
Гоночні технології часто знаходять застосування в масовому автопромі, покращуючи безпеку, продуктивність і комфорт. Експерти видання SlashGear нагадали про шість ключових функцій в авто, які прийшли в серійні автомобілі зі світу автоспорту.
Цей, здавалося б, очевидний елемент вперше з’явився на гоночних автомобілях. У 1911 році Рей Харроун встановив дзеркало заднього виду на свій Marmon Wasp, що допомогло йому виграти перший в історії Indianapolis 500. Незабаром технологія поширилася і на серійні автомобілі. Сьогодні дзеркала заднього виду стали високотехнологічними, наприклад, Nissan пропонує інтелектуальні дзеркала, що передають зображення з камери.
Перегони, такі як 24 години Ле-Мана, вимагали якісного покриття трас. У 1920-х роках Circuit de la Sarthe було вдосконалено із застосуванням суміші гравію, бітуму та смоли, що стало основою для майбутнього дорожнього будівництва. Сьогодні такі технології допомагають створювати більш довговічні та гладкі дороги.
Освітлення відіграє важливу роль у безпеці. У 1926 році автомобілі Lorraine Dietrich вперше оснастили протитуманними фарами на перегонах 24 години Ле-Мана. Цей експеримент довів їхню ефективність, і тепер вони стали стандартом для серійних автомобілів, покращуючи видимість у складних погодних умовах.
Сучасні кермові колеса являють собою не просто пристрій для повороту, а цілий центр управління. Перше рульове колесо було встановлено на гоночному Panhard у 1894 році, замінивши менш зручний важіль керування. Сьогодні рульове колесо включає кнопки управління мультимедіа, круїз-контроль та інші функції.
Гоночні автомобілі першими почали використовувати дискові гальма, оскільки барабанні не справлялися зі зростаючою швидкістю. У 1952 році Jaguar протестував дискові гальма, а в 1953 році вони допомогли виграти гонку 24 години Ле-Мана. У 1955 році Citroën DS став першим серійним автомобілем із цією технологією. Сьогодні дискові гальма використовуються в більшості автомобілів завдяки їхній надійності та ефективності.
Гоночні технології допомогли зробити електромобілі більш продуктивними. Серія Formula E, запущена 2014 року, показала, наскільки швидко може розвиватися електричний транспорт. У 2018 році ємність акумуляторів збільшилася вдвічі, а максимальна швидкість гоночних електрокарів досягла 320 км/год. Ці досягнення безпосередньо вплинули на розвиток серійних електромобілів, роблячи їх потужнішими і довговічнішими.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Зима - справжній стрес для автомобіля: морози, сніг, дорожні реагенти і волога поступово зношують вузли…
Південнокорейський автовиробник Kia запустив у Європі провокаційну рекламну кампанію для свого нового електромобіля Kia EV3.…
Автомобіль - це не просто засіб пересування, а джерело підвищеної відповідальності. Водії в Україні зобов'язані…
Віднедавна в Україні дозволено вживання канабісу в медичних цілях. Однак навіть за наявності рецепта від…
Щодня на дороги України виходять патрулі Національної поліції, які стежать за дотриманням правил дорожнього руху…
У житті автомобіліста навіть дрібниці мають значення. У буквальному сенсі. Звичайна 50-копійчана монета може стати…