Categories: Статті

Штраф 17 000 гривень або позбавлення прав: які ліки не можна приймати за кермом

В Україні водії мають пам’ятати, що сідати за кермо не можна не лише у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння, але й під впливом деяких ліків. Це правило закріплене у статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП). Порушення може загрожувати неабияким штрафом – до 17 000 гривень – і навіть позбавленням прав водія.

Випадок у Хмельницькому

Останнім часом ця тема стала ще актуальнішою після випадку, що стався у Хмельницькому. Поліцейські зупинили автомобіль ВАЗ-2108 через несправність заднього габариту. Водій, працівник «Укрзалізниці», відразу привернув увагу правоохоронців через підозрілий запах, який свідчив про можливе сп’яніння. Однак алкотестер виявився несправним, а водій відмовився від повторного тесту.

Суд визнав відмову порушенням

На судовому розгляді чоловік пояснив, що запах походив від ліків «Корвалдін», які він приймав через проблеми з серцем. Проте суд не прийняв його апеляцію, підкресливши, що відмова від тестування сама по собі є порушенням. Суддя також звернув увагу на важливість дотримання правил безпеки, зауваживши, що керування автомобілем під впливом препаратів, які можуть впливати на швидкість реакції, суворо заборонено.

Рекомендації експертів

Експерти радять водіям ретельно вивчати інструкції до медикаментів, які вони приймають. Якщо у документі сказано, що препарат може знижувати увагу або реакцію, варто утриматися від керування автомобілем. У випадку призначення таких ліків лікарем, краще уточнити, чи дозволено вести автомобіль під час лікування.

Це цікаво: З 1 січня в Україні змінили ключове правило для водіїв

Цей випадок підкреслює важливість дотримання правил безпеки на дорозі, особливо щодо впливу медикаментів на здатність керувати транспортним засобом. Бережіть себе та інших учасників дорожнього руху!

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

4 хвилини ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

47 хвилин ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

21 годину ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

22 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

23 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago