Categories: Статті

Штраф 40 800 грн і втрата прав на 7 років: за що так суворо карають водіїв

В Україні діють жорсткі правила для тих, хто сідає за кермо без водійського посвідчення або керує транспортом без належної категорії. Якщо раніше це сприймалось як незначне порушення, то зараз — це серйозне правопорушення, яке може коштувати десятки тисяч гривень і навіть позбавити вас права керувати автомобілем на роки.

Які нововведення діють?

Раніше, згідно з частиною 2 статті 126 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП), за відсутність посвідчення водія або неправильну категорію передбачався штраф 425 гривень. Така сума була фактично символічною, і багато водіїв, особливо молодих, зневажали закон — кермували без посвідчення або з категорією «B», сідали за кермо мотоцикла чи вантажівки.

Ситуація докорінно змінилася після набуття чинності Законом №1231-IX.

Нові штрафи за водіння без прав

Перше порушення — кермування без посвідчення водія або без відповідної категорії:
Штраф — 3 400 гривень

Повторне порушення (протягом року):

  • Штраф — 40 800 гривень
  • Позбавлення права керування — строком від 5 до 7 років

Ці зміни закріплені в частині 5 статті 126 КУпАП.

Що варто знати водієві

Якщо вас оштрафували вперше, ви маєте 10 днів на оскарження постанови в судовому порядку.

Поки триває розгляд справи — рішення вважається не набравшим чинності, а отже, повторним порушником ви не є.

Якщо не подали скаргу вчасно, або суд залишив її без задоволення — наступне порушення автоматично вважається повторним, і тоді вступає в силу максимальне покарання.

Порада водіям

Не варто ризикувати: сьогодні керування без прав — це не «дрібна помилка», а дороге і небезпечне порушення. Один штраф ударить по гаманцю, а другий — може залишити вас без водійських прав на кілька років.

Найкращий шлях — пройти навчання, скласти іспит, отримати необхідну категорію і лише тоді сідати за кермо. Безпека, законність і спокій дорожчі за ризики.

Вас також можуть зацікавити новини:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

4 хвилини ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

47 хвилин ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

21 годину ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

22 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

23 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago