Categories: Статті

Штраф 40 800 грн і втрата прав на 7 років: за шо так суворо карають водіїв

В Україні діє відповідальність за водіння без посвідчення водія або за відсутності відповідної категорії. Раніше за таке порушення можна було «відбутися» символічним штрафом, то тепер недбале ставлення до вимог законодавства може коштувати десятки тисяч гривень — і навіть права кермувати транспортними засобами.

Що змінилося?

Раніше, згідно з частиною 2 статті 126 КУпАП, за керування без посвідчення водія або без потрібної категорії передбачався штраф у 425 грн. Ця санкція була настільки м’якою, що не стримувала порушників. Особливо часто її ігнорували молоді водії, які вже впевнено почувалися за кермом, але не мали офіційного документа, або власники категорії «B», які сідали на мотоцикли чи вантажівки без належного дозволу.

З ухваленням Закону №1231-IX все кардинально змінилося.

Тепер за перше порушення — керування без посвідчення або без потрібної категорії — накладається штраф 3400 грн.

Але найсерйозніше покарання передбачене за повторне порушення:

Штраф — 40 800 грн

Позбавлення права керування — на строк від 5 до 7 років

Ці санкції прописані в частині 5 статті 126 КУпАП.

Що варто знати водіям

Якщо вас уперше оштрафували, ви маєте 10 днів на оскарження постанови. І поки триває судовий розгляд, рішення вважається нечинним. У такій ситуації поліція не має права вважати ваше водіння повторним порушенням і застосовувати жорстке покарання з частини 5.

Проте, якщо ви не скористалися правом на оскарження — або суд не задовольнив вашу скаргу — наступна поїздка без документів може завершитися максимальними санкціями.

Українським водіям варто пам’ятати: кермування без посвідчення — це не дрібне порушення, а фінансово і юридично небезпечне рішення. Уникнути штрафу майже неможливо, а другий випадок може обернутися втратою прав на роки. Найкраще рішення — навчання, іспит, отримання категорії — і лише тоді за кермо.

Вас також можуть зацікавити новини:

 

 

 

 

 

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

46 хвилин ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

1 годину ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago