Categories: Статті

Штраф 40 800 грн і втрата прав на 7 років: за шо так суворо карають водіїв

В Україні діє відповідальність за водіння без посвідчення водія або за відсутності відповідної категорії. Раніше за таке порушення можна було «відбутися» символічним штрафом, то тепер недбале ставлення до вимог законодавства може коштувати десятки тисяч гривень — і навіть права кермувати транспортними засобами.

Що змінилося?

Раніше, згідно з частиною 2 статті 126 КУпАП, за керування без посвідчення водія або без потрібної категорії передбачався штраф у 425 грн. Ця санкція була настільки м’якою, що не стримувала порушників. Особливо часто її ігнорували молоді водії, які вже впевнено почувалися за кермом, але не мали офіційного документа, або власники категорії «B», які сідали на мотоцикли чи вантажівки без належного дозволу.

З ухваленням Закону №1231-IX все кардинально змінилося.

Тепер за перше порушення — керування без посвідчення або без потрібної категорії — накладається штраф 3400 грн.

Але найсерйозніше покарання передбачене за повторне порушення:

Штраф — 40 800 грн

Позбавлення права керування — на строк від 5 до 7 років

Ці санкції прописані в частині 5 статті 126 КУпАП.

Що варто знати водіям

Якщо вас уперше оштрафували, ви маєте 10 днів на оскарження постанови. І поки триває судовий розгляд, рішення вважається нечинним. У такій ситуації поліція не має права вважати ваше водіння повторним порушенням і застосовувати жорстке покарання з частини 5.

Проте, якщо ви не скористалися правом на оскарження — або суд не задовольнив вашу скаргу — наступна поїздка без документів може завершитися максимальними санкціями.

Українським водіям варто пам’ятати: кермування без посвідчення — це не дрібне порушення, а фінансово і юридично небезпечне рішення. Уникнути штрафу майже неможливо, а другий випадок може обернутися втратою прав на роки. Найкраще рішення — навчання, іспит, отримання категорії — і лише тоді за кермо.

Вас також можуть зацікавити новини:

 

 

 

 

 

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

6 години ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

1 день ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

1 день ago

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв у 2025 році: надійні, доступні в обслуговуванні та пристосовані…

1 день ago

Топ-7 автомобілів, які ідеально підходять для українських доріг

Топ-7 автомобілів, які найкраще підходять для українських доріг у 2025 році. Надійні, витривалі моделі з…

1 день ago

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг у 2025 році. Реальні проблеми, витрати на…

1 день ago