В Україні посилили контроль за дотриманням норм перевезення дітей в автомобілі. З недавніх пір змінилися вимоги до неповнолітніх пасажирів, але багато водіїв їх не знають. Видання «Новини.LIVE» нагадало українцям, як потрібно їздити з дітьми, щоб не отримати штраф.
Перевезення дітей зростом нижче 150 см без спеціального утримуючого пристрою (автокрісла або бустера), відповідно до ст.121 КУпАП карається штрафом у розмірі тридцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або 510 гривень. У разі повторного порушення протягом року розмір стягнення складе вже 850 гривень. Також заборонено розміщувати дитяче автокрісло на передньому пасажирському сидінні.
Раніше ПДР передбачали, що автокрісло було потрібно, щоб перевозити дітей зростом нижче 145 сантиметрів або які не досягли 12-річного віку, проте в 2024 році Кабмін пом’якшив вимоги.
Експерти в сфері автомобільної безпеки підкреслюють, що штрафи за порушення правил перевезення дітей є не простою примхою влади з метою наповнення бюджету, а способом знизити кількість постраждалих в ДТП. Статистика показує, що правильно встановлене автокрісло знижує ризик загибелі дитини в аварії на 71% для немовлят і на 54% для дітей від року до чотирьох років.
Юристи ж звертають увагу на важливий недолік в українському законодавстві, що стосується притягнення до відповідальності водіїв, які перевозять дітей з порушенням встановлених норм. Оскільки зараз ПДР вимагає наявність автокрісла лише для пасажирів зростом менше 150 см, то виникає питання, хто, яким чином і за допомогою яких пристроїв буде здійснювати виміри? Фахівці стверджують, що законодавець вичерпної відповіді на це не дав. Це дозволяє водіям оскаржити будь-який штраф у суді, поставивши під сумнів правдивість даних поліції, і отримати рішення на свою користь.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…