Світлофор із «червоним плюсом»: про що він вказує водіям
Українські водії, які подорожують до Європи на власному авто, можуть помітити незвичну секцію на світлофорі — червоний плюс. Цей сигнал поки не зустрічається на українських дорогах, але вже активно використовується в Німеччині, Чехії та Польщі, де його ефективність доведено на практиці, пише Твоя МАШИНА.
Що означає цей символ?
Такий світлофор показує водіям, що зустрічний рух зараз заблокований. Якщо ви стоїте перед перехрестям і плануєте повернути ліворуч, а горить червоний сигнал з плюсом — можна повертати, не чекаючи, поки зустрічна смуга звільниться. Це означає, що з протилежного боку автомобілі стоять і вам нічого не заважає.
Коли червоний квадрат із плюсом гасне — це сигнал про те, що на зустрічному напрямку з’явився зелений. Відтепер повертати можна лише за стандартними правилами — з обов’язковим пропуском зустрічного транспорту.
Для чого це потрібно?
Фахівці з транспортної інфраструктури зазначають, що така система значно покращує проїзд складних перехресть, де у годину пік утворюються затори через неможливість повернути ліворуч.
За даними інженерів із міста Брауншвейг, де вперше протестували цей сигнал, загальний час проїзду перехресть зменшився на 12–18%, особливо в умовах щільної забудови, вузьких вулиць та поблизу вокзалів.
Світлофори змінюються і в Україні
З травня цього року в Україні оновили державні стандарти: замість звичайного зеленого світла тепер використовують «смарагдовий» відтінок, який краще помітний здалеку, навіть у туман або дощ.
Це нововведення прописано в оновленому ДСТУ, розробленому Міністерством розвитку громад, і поступово запроваджується на перехрестях із підвищеним трафіком.
А що з відповідальністю?
Незалежно від нових сигналів, ігнорування світлофора — серйозне порушення. За проїзд на заборонений сигнал в Україні передбачено штраф від 510 до 1445 гривень, а в разі повторного чи грубого порушення — тимчасове позбавлення водійських прав до одного року.
Червоний плюс — не дизайнерський хід, а інструмент для підвищення безпеки й зменшення заторів. І хоча в Україні такі світлофори ще не встановлюють, досвід Європи показує, що технології у сфері дорожнього руху можуть бути не лише інноваційними, а й практичними.
Вам також може бути цікаво:
- Які предмети не можна просто так возити у багажнику автомобіля без загрози штрафу
- Водіям у селах і райцентрах загрожує до 40 тисяч штрафу за одне “безневинне” порушення
- Штрафу не буде: суд дозволив водіям не показувати права на блокпості