Пальне в Україні дорожчає, і для багатьох водіїв бак став однією з головних статей витрат. За даними мереж АЗС, середній водій витрачає щомісяця від 4 до 6 тисяч гривень тільки на бензин чи дизель. Тож не дивно, що тема економії пального не втрачає актуальності.
Експерт з паливних систем Сергій К., який понад 20 років працює автомеханіком у Києві, каже в бесіді з SUV News: «Усе починається з водійських звичок. Найбільше пального згорає не на трасі, а в місті, коли люди безперервно газують і гальмують».
Перше правило – плавний розгін. Коли водій тисне на газ різко, двигун спалює в рази більше. Досить згадати, як стрілка витратоміра злітає вгору після одного агресивного старту. А ось рух у рівному темпі надає змогу заощадити літр-два на кожні 100 км.
Другий момент – гальмування двигуном. Багато хто цим нехтує, але достатньо скинути газ перед світлофором, і витрата пального падає, а гальма служать довше.
На механічних коробках варто переходити на вищу передачу при 2000–2500 об/хв. У водіїв «автоматів» система робить це сама, але ручна коробка потребує уважності.
Досвідчений далекобійник Андрій Д. пояснює: «Якщо я глушу двигун під час довгих зупинок, то економлю близько літра на 100 км. У масштабах рейсу це десятки літрів і тисячі гривень». Для легковика економія менша, але вона відчутна, особливо коли авто має систему Start/Stop.
Ще один ворог економії – зайвий багаж. Сумка з інструментами чи ящик у багажнику здаються дрібницею, але кожні 20–30 кг додають витрат.
Впливають і шини. Недостатній тиск підвищує опір коченню, і автомобіль буквально тягне на себе зайвий тягар. Тому перевіряти їх варто раз на два тижні.
Круїз-контроль теж може зекономити пальне – до 1,5 літра на сотню. На трасі він утримує швидкість стабільною, і немає марних прискорень.
Не варто забувати й про затори. Сучасні навігатори здатні прокласти коротший маршрут і уникнути тривалого простою.
Але економія має межі. Вимикати фари чи кондиціонер задля зниження витрат небезпечно. Погана видимість чи спека в салоні створюють більше ризиків, ніж зекономлені гривні.
Збалансований підхід дає найкращий результат. Водій, який дотримується плавної їзди, слідкує за шинами і не возить зайвий вантаж, може знизити витрату пального на 10–15% без шкоди для безпеки.
Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…