ТОП-10 звуків, які не можна ігнорувати в авто: що означає кожен із них

Автомобіль — складна система, яка здатна попереджати водія про несправності задовго до критичного моменту. І один з основних сигналів — звук. Сторонній скрип, стукіт або дзижчання можуть бути першим знаком серйозної поломки. Розповідаємо в SUV News, які 10 звуків з вашого авто не можна ігнорувати — і що вони можуть означати.

1. Скрип гальм при натисканні педалі

Можлива причина: зношені гальмівні колодки або сторонні частинки між ними і диском.

Якщо звук сталевий, різкий — колодки можуть вже «впиратись» у диск, і це загрожує дорогим ремонтом.

2. Постійне дзижчання з-під капота

Можлива причина: зношений підшипник генератора, натяжного ролика або гідропідсилювача керма.

Якщо звук змінюється з обертами двигуна — краще звернутись на СТО.

3. Стук при їзді по нерівностях

Можлива причина: зношені амортизатори, кульові опори, втулки стабілізатора.

Якщо звук “глухий” і регулярно повторюється — підвіска просить уваги.

4. Писк при запуску двигуна

Можлива причина: ослаблений або зношений ремінь генератора.

Якщо ремінь злетить — генератор перестане працювати, і ви «встанете» на дорозі.

5. Металевий дзвін під час гальмування

Можлива причина: надмірно зношені гальмівні колодки або деформація гальмівного диска.

Чим швидше звернетесь на СТО — тим дешевше буде ремонт.

6. Гуркіт або ревіння з-під днища

Можлива причина: пробитий глушник або труба вихлопної системи.

Це може не тільки створювати дискомфорт, а й впливати на екологічність авто.

7. Свист в районі дверей або вікон

Можлива причина: порушена герметизація ущільнювачів.

Такий звук може здатися дрібницею, але в дощ або мороз швидко покаже себе серйозніше.

8. Стук у моторі після запуску

Можлива причина: зношення гідрокомпенсаторів або недостатній тиск мастила.

Якщо звук зникає через кілька секунд — це менш критично, але регулярний стукіт вимагає діагностики.

9. Хруст при повороті керма

Можлива причина: зношені ШРУСи (шарніри рівних кутових швидкостей).

Особливо небезпечно на передньопривідних авто — може дійти до відриву півосі.

10. Булькання або “кипіння” після зупинки двигуна

Можлива причина: перегрів мотора або проблеми з системою охолодження.

Можливо, радіатор засмічений або тече, а вентилятор не вмикається.

Чому варто реагувати негайно?

Ігнорування таких звуків часто закінчується не лише дорогим ремонтом, а й ризиком для безпеки. Автомобіль попереджає — головне, вміти його слухати. Якщо чуєте новий, незнайомий або тривожний звук — краще зупинитись і звернутись на діагностику.

Вас також можуть зацікавити новини:

Читайте також