Сотні українців щомісяця потрапляють у пастку через власну необачність при ввезенні автомобіля на іноземній реєстрації. У 2025 році правила стали жорсткішими, митниця — уважнішою, а суди — безкомпроміснішими, пише SUVNews.
Помилка, яка ще кілька років тому обходилася у штраф 8 500 грн, сьогодні може коштувати від 136 000 до 204 000 грн або навіть позбавити вас авто.
Ми зібрали п’ять найчастіших помилок водіїв, через які вони втрачають гроші, нерви — і транспорт. Цей матеріал допоможе вам уникнути таких ситуацій.
Ситуація: українці часто ввозячи автомобіль у режимі транзиту (на 5 або 10 днів), просто не встигають його вивезти назад. Хтось чекає запчастини, хтось захворів, а хтось просто забув. І навіть якщо запізнення всього на день — це вже порушення.
Що каже закон: згідно зі ст. 470 Митного кодексу, якщо перевищити термін перебування більш ніж на 30 діб, штраф становить від 8 000 до 12 000 неоподатковуваних мінімумів (≈136 000 – 204 000 грн). Суд також може ухвалити рішення про конфіскацію автомобіля.
Реальний випадок: у червні 2025 року власник Opel Astra із польськими номерами запізнився на 32 дні з виїздом. Суд не прийняв жодних «поважних причин» і постановив конфіскувати авто на користь держави.
Як уникнути: якщо розумієте, що не встигаєте виїхати — заздалегідь подайте заяву на продовження строку до митниці. Це можна зробити офіційно, і багато хто про це навіть не знає.
Читайте також: Нові штрафи за перевищення швидкості у 2025: що змінилося і де тепер контролюють частіше
Ситуація: нерезиденти можуть ввозити авто на термін до 1 року. Проте чимало українців «граються» з цим правилом — і залишають машину надовше, сподіваючись «якось домовитися».
Наслідки: перевищення терміну більш ніж на 30 днів карається так само жорстко — штраф до 204 000 грн або конфіскація (ст. 481 МКУ).
Реальний випадок: власник Volkswagen Passat залишив авто в Україні на півтора місяці довше. Суд конфіскував транспорт і наклав штраф у 170 000 грн. Водій намагався оскаржити рішення, але апеляція залишила вирок без змін.
Як уникнути: якщо причина поважна (ремонт, хвороба, форс-мажор), подайте заяву на продовження терміну. Це дозволено законом, але лише до закінчення терміну, а не після.
Ситуація: багато хто вважає, що може передати керування «євробляхою» другові чи родичу. Інші — використовують таку машину для підробітку в таксі. Усе це — серйозне порушення.
Що каже закон: якщо авто, ввезене в режимі тимчасового ввезення або транзиту, керує інша особа, або воно використовується для отримання прибутку, це карається штрафом 34 000 грн (ст. 481 МКУ).
Якщо ж поліція фіксує повторне порушення — штраф зростає до 17 000 грн із можливим вилученням автомобіля.
Реальний випадок: у липні 2025 року власника Ford Focus оштрафували на 34 000 грн після того, як поліція зупинила авто, за кермом якого був його брат. У протоколі чітко зазначено: «особа не має права користування транспортом у режимі тимчасового ввезення».
Як уникнути: ніколи не передавайте кермо такої машини іншим людям і не використовуйте її для комерційної діяльності.
Не пропустіть: Конфіскація авто у 2025 році: коли держава може забрати ваш транспорт
Ситуація: щоб знизити податки, деякі водії вказують у документах занижену митну вартість або змінюють країну походження автомобіля.
Чим це закінчується: штраф — від 50% до 150% несплачених митних платежів. У деяких випадках — конфіскація автомобіля (ст. 485 МКУ).
Реальний випадок: у серпні 2025 року митниця виявила, що в документах на BMW 5 Series зазначено занижену вартість на 3 800 євро. У результаті суд постановив сплатити штраф у розмірі 146 000 грн.
Як уникнути: надавайте лише реальні документи про купівлю та не погоджуйтесь на «сірі схеми». Будь-яка невідповідність — це автоматичний штраф.
Ситуація: багато власників «євроблях» не оформлюють обов’язкову автоцивілку (ОСЦПВ), думаючи, що це не потрібно. Або ж купують «зелену карту» прямо на кордоні, не знаючи, що вона починає діяти лише з наступного дня.
Наслідки: штраф за відсутність ОСЦПВ — 850 грн, але головна проблема починається, якщо ви потрапляєте в ДТП. У такому випадку вся відповідальність лягає на вас особисто.
А якщо «зелена карта» не активна, то ви не зможете перетнути кордон, а в разі ДТП — будете платити з власної кишені.
Як уникнути: оформлюйте страховку заздалегідь, перевіряйте термін дії поліса, і пам’ятайте: «зелена карта» активується лише з наступного дня після купівлі.
Також читають: Нові правила техогляду з 2025 року: що зміниться для водіїв
«90% усіх справ із конфіскацією “євроблях” — це не шахрайство чи контрабанда. Це звичайна неуважність. Люди пропускають строки, не читають умови митного режиму або довіряють “посередникам”, які обіцяють вирішити все без документів. Сьогодні така легковажність коштує дуже дорого», — каже митний брокер Олег Литвин, член Асоціації митних консультантів України.
Контролюйте строки — ставте нагадування, слідкуйте за календарем і не ігноруйте термін дії митного режиму.
Не передавайте кермо — якщо авто не ваше офіційно, ніхто інший не має права ним користуватись.
Не користуйтесь «сірими схемами» — фальшиві документи й занижена вартість закінчуються конфіскацією.
Оформлюйте страхування завчасно — це дешевше й безпечніше.
Консультуйтеся з митними фахівцями — якщо не впевнені, як правильно оформити ввезення.
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…