Categories: Статті

Українські водії можуть отримати штраф за неправильну рідину в авто

Багатьом водіям хочеться покращити свій автомобіль, «прокачати» зовнішність або технічні характеристики. Але коли мова заходить про гальмівну систему, експерти радять тричі подумати. В Україні вже діють посилені правила, які карають за самовільні зміни в системі гальм, пише Телеграф.

Чому зміни в гальмах — ризик для життя

Гальмівна система — критично важливий вузол безпеки, від якого залежить життя водія, пасажирів та інших учасників дорожнього руху. Її компоненти розробляються під конкретну модель авто з урахуванням ваги, динаміки, розподілу навантаження та швидкісних характеристик. Саме тому будь-яке втручання без погодження з виробником може зруйнувати цей баланс.

Гальмівна рідина, як і інші гідравлічні рідини, має властивість не стискатися. Але при перегріванні — наприклад, під час екстреного гальмування — вона може закипіти. В результаті в системі утворюється пара, що вже є стисливою. Педаль стає м’якою, і гальма можуть повністю відмовити. Саме так виникають аварії, яких можна було б уникнути.

Що заборонено змінювати

У правилах чітко вказано, що водіям заборонено:

  • Самовільно модифікувати конструкцію гальм;
  • Використовувати несертифіковану або невідповідну гальмівну рідину;
  • Встановлювати компоненти, не передбачені виробником саме для цієї моделі.
  • Усе, що виходить за межі заводських стандартів і не погоджено офіційно, вважається порушенням.

Відповідальність і штрафи

Згідно з оновленими нормами, перший штраф за несанкціоноване втручання в гальмівну систему складає від 340 до 680 гривень. Якщо водій впродовж року повторно порушує правила, сума зростає до 850–1700 гривень. У більш серйозних випадках поліція має право тимчасово відсторонити власника від керування транспортом, доки той не усуне недоліки.

Що варто робити

Перед будь-якими змінами у гальмівній системі краще звернутися до ліцензованого СТО або офіційного дилера. Професіонали допоможуть оцінити, чи взагалі доцільні зміни, і виконають роботи без ризиків для безпеки.

Гальмівна система — не та частина авто, з якою варто експериментувати. Самовільні зміни — це не «тюнінг», а пряме порушення, яке може закінчитися трагедією. Бережіть себе і тих, хто поруч, обслуговуйте авто відповідно до стандартів і не покладайтеся на сумнівні поради з інтернету.

Вам також може бути цікаво:

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

6 години ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

1 день ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

1 день ago

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв у 2025 році: надійні, доступні в обслуговуванні та пристосовані…

1 день ago

Топ-7 автомобілів, які ідеально підходять для українських доріг

Топ-7 автомобілів, які найкраще підходять для українських доріг у 2025 році. Надійні, витривалі моделі з…

1 день ago

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг у 2025 році. Реальні проблеми, витрати на…

1 день ago