Categories: Статті

Вікові обмеження для водіїв в Україні: кому не можна сідати за кермо

Далеко не кожен громадянин України може претендувати на отримання водійських прав тієї чи іншої категорії. Однією з вимог до кандидатів є віковий ценз. «SUV News» нагадує про наявні обмеження для водіїв.

Мінімальний вік для отримання водійських прав

Згідно з чинним законодавством України, право на керування транспортними засобами різної категорії отримують особи, які досягли встановленого віку:

  • Категорії «А» та «А1» (мотоцикли та мопеди) – з 16 років.
  • Категорії «B» і «C» (легкові автомобілі, вантажівки до 7,5 тонн) – з 18 років.
  • Категорії «BE» і «CE» (автомобілі з важкими причепами) – з 19 років.
  • Категорія «D» (автобуси та мікроавтобуси) – з 21 року.

Додатково, для керування транспортними засобами, що вимагають високої кваліфікації, передбачені спеціальні умови. Наприклад, для роботи водієм пасажирського транспорту потрібен не тільки віковий ценз, а й підтверджений стаж водіння.

Чому встановлено вікові обмеження?

За даними МВС України, вікові обмеження введено не випадково. Вони обумовлені:

  • Фізіологічними та психологічними особливостями. Підлітки в 16 років можуть керувати легкими транспортними засобами (мопедами, мотоциклами), однак для керування автомобілем потрібен вищий ступінь зрілості та відповідальності.
  • Необхідністю накопичення досвіду. Керування вантажним транспортом і автобусами вимагає спеціальних навичок і знань, які неможливо набути без попередньої практики.
  • Підвищеними вимогами до безпеки. Пасажирські перевезення та керування великогабаритним транспортом становлять підвищений ризик, тому до таких водіїв висуваються більш жорсткі вимоги.

Чи будуть зміни в законодавстві?

Останнім часом обговорюються можливі зміни у вікових вимогах для деяких категорій водіїв. Зокрема, низка країн Європи вже розглядає ініціативу щодо зниження вікового порогу для водіїв вантажівок в умовах дефіциту кадрів у транспортній галузі. Однак в Україні такі зміни поки що не обговорюються офіційно.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Артем Панченко

Recent Posts

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

20 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

21 годину ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

22 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

23 години ago

Топ-7 бензинових кросоверів, які служать понад 300 000 км

7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…

1 день ago

Топ-5 найкращих дизельних кросоверів сучасності

ТОП-5 найкращих дизельних кросоверів сучасності — моделі, які вражають надійністю, впевненим тягловим моментом та низькою…

1 день ago