Усе більше українців, особливо в селах і невеликих містечках, пересідають на малолітражний транспорт — скутери, мопеди, легкі мотоцикли. Це дешевше, економніше і зручніше на короткі дистанції. Але разом із популярністю такого транспорту зростає і ризик потрапити під великі штрафи — навіть за, здавалося б, дріб’язкові порушення, пише Дорожній адвокат.
У чому суть проблеми?
Згідно з чинним законодавством, для керування скутерами та мопедами необхідно мати водійське посвідчення категорії A1. Крім того, ці транспортні засоби обов’язково підлягають державній реєстрації в сервісних центрах МВС.
Однак через низьку поінформованість та відсутність регулярного контролю поліції в сільських регіонах, багато людей ігнорують ці вимоги. Результат — перша ж зупинка патрульними може обернутися штрафом у 3400 гривень за керування без відповідних документів (стаття 126 КУпАП).
Що буде при повторному порушенні?
Якщо водія скутера або мопеда вдруге зупинять без посвідчення категорії A1, закон передбачає значно жорсткіші санкції:
Це вже не просто попередження, а серйозне покарання, яке може вплинути на фінансовий стан родини.
Штрафи за відсутність реєстрації
Навіть якщо водій має посвідчення, але не зареєстрував свій скутер, він ризикує отримати ще один штраф — 850 гривень. А за керування транспортом, знятим з обліку або з простроченою реєстрацією, штрафи ще вищі.
Скутери і мопеди давно перестали бути просто «іграшками» або засобами пересування «для своїх». Закон ставить їх на один рівень з іншим транспортом — із відповідними правами, техпаспортом і обліком у МВС.
Щоб не потрапити на великі штрафи і не залишитися без прав, особливо мешканцям сільських районів слід:
Це невеликі клопоти порівняно з можливими витратами у десятки тисяч гривень, які можуть виникнути буквально «з нічого».
Вам також може бути цікаво:
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…