Categories: Статті

Водіям у селах і райцентрах загрожує до 40 тисяч штрафу за одне “безневинне” порушення

Усе більше українців, особливо в селах і невеликих містечках, пересідають на малолітражний транспорт — скутери, мопеди, легкі мотоцикли. Це дешевше, економніше і зручніше на короткі дистанції. Але разом із популярністю такого транспорту зростає і ризик потрапити під великі штрафи — навіть за, здавалося б, дріб’язкові порушення, пише Дорожній адвокат.

У чому суть проблеми?

Згідно з чинним законодавством, для керування скутерами та мопедами необхідно мати водійське посвідчення категорії A1. Крім того, ці транспортні засоби обов’язково підлягають державній реєстрації в сервісних центрах МВС.

Однак через низьку поінформованість та відсутність регулярного контролю поліції в сільських регіонах, багато людей ігнорують ці вимоги. Результат — перша ж зупинка патрульними може обернутися штрафом у 3400 гривень за керування без відповідних документів (стаття 126 КУпАП).

Що буде при повторному порушенні?

Якщо водія скутера або мопеда вдруге зупинять без посвідчення категорії A1, закон передбачає значно жорсткіші санкції:

  • Штраф до 40 800 гривень
  • Можливе позбавлення права керування на строк до 7 років

Це вже не просто попередження, а серйозне покарання, яке може вплинути на фінансовий стан родини.

Штрафи за відсутність реєстрації

Навіть якщо водій має посвідчення, але не зареєстрував свій скутер, він ризикує отримати ще один штраф — 850 гривень. А за керування транспортом, знятим з обліку або з простроченою реєстрацією, штрафи ще вищі.

Скутери і мопеди давно перестали бути просто «іграшками» або засобами пересування «для своїх». Закон ставить їх на один рівень з іншим транспортом — із відповідними правами, техпаспортом і обліком у МВС.

Щоб не потрапити на великі штрафи і не залишитися без прав, особливо мешканцям сільських районів слід:

  • Отримати посвідчення категорії A1 (можна скласти іспити в сервісному центрі)
  • Зареєструвати транспорт у МВС
  • Завжди мати при собі документи на транспорт і посвідчення

Це невеликі клопоти порівняно з можливими витратами у десятки тисяч гривень, які можуть виникнути буквально «з нічого».

Вам також може бути цікаво:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

50 хвилин ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago