Ілюстративне зображення створено за допомогою ШІ для SUVNews
В Україні могли б змінити підхід до контролю за водіями. Замість нескінченного підвищення штрафів за порушення ПДР перейти до моделі, яка успішно працює в Китаї.
Таку ідею озвучив голова Спілки споживачів комунальних послуг Олег Попенко, наголосивши, що водії – не дійні корови, а система покарань повинна перетворитися на систему управління трафіком.
У Китаї вже кілька років діє квотна система на в’їзд у центральні райони великих міст, зокрема у Пекіні та Шанхаї. Водії отримують спеціальні дозволи за лотереєю або аукціоном, які обмежують кількість авто у перевантажених зонах.
Попенко пропонує адаптувати цю схему до українських реалій:
визначати максимальну кількість дозволів на в’їзд у центр кожного міста;
створити електронну систему бронювання з можливістю подати заявку онлайн;
порушників, які в’їжджають без дозволу, позбавляти квот на певний термін.
“Замість того, щоб постійно карати водіїв гривнею, можна розумно керувати трафіком. Люди не відчуватимуть себе жертвами системи”, — підкреслив Попенко.
Експерт наголошує: жодна заборона не буде ефективною без зручної альтернативи.
Тому паралельно потрібно:
розвивати мережу громадського транспорту,
підвищувати комфорт і безпеку поїздок,
будувати пересадкові хаби та паркінги біля станцій метро та зупинок.
Це дозволить водіям залишати авто на околицях і користуватися транспортом без втрати часу та зручності.
Попенко зауважує, що нині в Україні немає єдиної транспортної стратегії.
Міста самостійно вирішують, де ставити світлофори чи як обмежувати рух, через що виникає хаос.
“Ми реагуємо на проблеми, а не плануємо їх наперед. Без чіткої програми управління трафіком — будь-яке підвищення штрафів не дає довготривалого ефекту”, — зазначає фахівець.
Китайський досвід показує: скорочення кількості авто в центрі міста на 20–30%
веде до:
зменшення викидів CO₂ на 15–25%,
зниження рівня шуму,
покращення якості повітря,
меншої кількості ДТП у щільних міських районах.
Попенко переконаний, що подібний підхід в Україні може зменшити затори,
а також знизити витрати бюджету на ремонт доріг і світлофорів.
Щоб впровадити таку систему, потрібні:
зміни до законодавства;
електронна база даних для контролю квот;
інформаційна кампанія серед населення;
пілотний проєкт у Києві, Львові чи Дніпрі.
За словами експертів, перші результати можна отримати вже через 1–2 роки після запуску, якщо паралельно буде розвиватися громадський транспорт.
“Потрібно не карати, а створювати умови, коли порушувати просто невигідно. Це і є сучасна транспортна політика”, — підсумував Попенко.
Замість нових штрафів українським водіям можуть запропонувати розумне обмеження в’їзду до центрів міст — за китайським зразком.
Це дозволить скоротити затори, знизити викиди та зробити водіння комфортнішим, без постійного відчуття, що держава лише шукає, за що оштрафувати.
Вам також може бути цікаво:
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…
7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…