Categories: Статті

Ви використовуєте «ручник» неправильно, якщо робите одну з цих 5 речей

Стоянкове гальмо або «ручник» активно використовується українськими автомобілістами в повсякденності в ситуаціях, коли потрібна фіксація транспортного засобу на місці. Водночас мало хто замислюється, що неправильне використання цього механізму може призвести до серйозних поломок автомобіля і навіть створення аварійних ситуацій на дорозі. Досвідчений автомеханік розповів «SUV News» про найпоширеніші та найнебезпечніші помилки, яких припускаються водії під час експлуатації «ручника».

Насамперед фахівець застеріг автомобілістів від нехтування використанням стоянкового гальма під час зупинки. Якщо у вас «механіка», не варто покладатися на передачу або режим «P» на машині з АКПП. Майстер наголосив, що саме стоянкове гальмо гарантує надійну фіксацію автомобіля, запобігаючи його мимовільному руху. Надія на трансмісію – не найкраще рішення, зокрема й тому, що призводить до її перевантаження і швидкого зносу.

Другою поширеною помилкою водіїв є рух з активованим ручним гальмом. Досить часто неуважні водії стартують з місця, забувши вимкнути його, що перевантажує задні гальмівні механізми та прискорює зношування шин.

«Надмірне затягування «ручника» до крайнього положення спричиняє передчасне зношування колодок, розтягнення троса і потенційну деформацію гальмівного диска», – пояснює експерт. «Оптимальним вважається фіксація з помірним зусиллям – зазвичай достатньо 3-5 клацань за справних колодок».

Ще однією типовою помилкою під час експлуатації стоянкового гальма є недостатнє затягування. Воно також небезпечне, оскільки машина може скотитися вниз по нахилу. Особливо це актуально під час паркування на пагорбі.

Також механік звернув увагу водіїв на проблему недообслуговування ручного гальма. На пробігу 150 000 – 200 000 кілометрів трос потребує регулювання або заміни. Ігнорувати цю необхідність не варто, оскільки іноді тільки «ручник» може врятувати вас від ДТП. Якщо в критичній ситуації він буде несправний, то все може закінчитися погано.

На завершення майстер наголосив на такій проблемі, як зношення штатних гальм, зчеплення і трансмісії на світлофорах. Усе тому, що водії ігнорують ручне гальмо, яке доцільно активувати під час тривалого простою на перехресті.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Артем Панченко

Recent Posts

Топ-3 автомобіля Kia, які розчарували своїх власників

Не всі моделі Kia однаково вдалі. Розповідаємо про три автомобілі марки, які найчастіше розчаровують своїх…

3 години ago

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

4 години ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

5 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

6 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

1 день ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

1 день ago