Відмова гальмівної системи автомобіля вважається однією з найбільш небезпечних несправностей. На щастя, такі поломки в сучасних автомобілях трапляються надзвичайно рідко. Проте, якщо це раптом станеться, водій повинен знати, як діяти в ситуації аварійного гальмування. Знати основи контраварійного водіння на рівні теорії — це вже перший крок до збереження життя та здоров’я, пише SUVNews.
Слід зазначити, що сучасні автомобілі добре захищені від більшості потенційно критичних збоїв у роботі гальмівної системи. Тому раптова повна відмова гальм дуже малоймовірна. Проте, якщо таке трапиться, бортовий комп’ютер автомобіля почне видавати гучні попереджувальні сигнали, а на панелі приладів загориться лампочка ручного гальма. Визначити повну відмову гальм не складно: у таких випадках педаль просто «провалюється в підлогу», що позбавляє водія можливості знижувати швидкість традиційним способом.
Читайте також: Як не зіпсувати підвіску: 5 головних помилок при проїзді «лежачих поліцейських»
При потраплянні в таку ситуацію водію доведеться вдатися до нетрадиційних методів зниження швидкості. Перш за все, одним із способів є гальмування двигуном. Для цього потрібно поступово знижувати передачу, що дозволить опору силової установки зменшити оберти осей до їх повної зупинки. Як правило, передачі перемикаються кожні 3-5 секунд. Проте, кожна ситуація є унікальною, і водій має самостійно ухвалювати необхідні рішення, орієнтуючись на показники спідометра та тахометра. Важливо пам’ятати, що надто швидке перемикання передач може призвести до «закидання» з наступною втратою керованості автомобіля.
На жаль, гальмування двигуном підходить не для всіх ситуацій. Іноді обставини на дорозі не дозволяють достатньо часу для поступового гальмування. У таких випадках водієві залишається скористатися другим методом — стояночним гальмом. Основна складність цього способу полягає у підвищеному ризику заносу, навіть на сухій дорозі! Тому водій повинен уважно контролювати рух ручного гальма та своєчасно вжити заходів для стабілізації автомобіля. Позбутися «болтання» автомобіля можна, вчасно повернувши кермо в бік заносу. Це допоможе хоча б ненадовго стабілізувати машину. Якщо в автомобілі використовується електронний стояночний тормоз, то для блокування задніх коліс його потрібно зажати, а не натискати один раз.
На завершення хочеться підкреслити, що потенційна поломка гальмівної системи автомобіля — це ще один хороший привід регулярно проходити технічне обслуговування. Слід підтримувати автомобіль у хорошому стані та час від часу перевіряти працездатність хоча б найкритичніших елементів. Також важливо зазначити, що обидва описані вище способи корисно поєднувати: почати з гальмування двигуном, а після зниження швидкості до 25-30 км/год рішуче зупинити автомобіль за допомогою стояночного гальма.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…
Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…
Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…
Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв у 2025 році: надійні, доступні в обслуговуванні та пристосовані…
Топ-7 автомобілів, які найкраще підходять для українських доріг у 2025 році. Надійні, витривалі моделі з…
Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг у 2025 році. Реальні проблеми, витрати на…