Відмова гальмівної системи автомобіля вважається однією з найбільш небезпечних несправностей. На щастя, такі поломки в сучасних автомобілях трапляються надзвичайно рідко. Проте, якщо це раптом станеться, водій повинен знати, як діяти в ситуації аварійного гальмування. Знати основи контраварійного водіння на рівні теорії — це вже перший крок до збереження життя та здоров’я, пише SUVNews.
Слід зазначити, що сучасні автомобілі добре захищені від більшості потенційно критичних збоїв у роботі гальмівної системи. Тому раптова повна відмова гальм дуже малоймовірна. Проте, якщо таке трапиться, бортовий комп’ютер автомобіля почне видавати гучні попереджувальні сигнали, а на панелі приладів загориться лампочка ручного гальма. Визначити повну відмову гальм не складно: у таких випадках педаль просто «провалюється в підлогу», що позбавляє водія можливості знижувати швидкість традиційним способом.
Читайте також: Як не зіпсувати підвіску: 5 головних помилок при проїзді «лежачих поліцейських»
При потраплянні в таку ситуацію водію доведеться вдатися до нетрадиційних методів зниження швидкості. Перш за все, одним із способів є гальмування двигуном. Для цього потрібно поступово знижувати передачу, що дозволить опору силової установки зменшити оберти осей до їх повної зупинки. Як правило, передачі перемикаються кожні 3-5 секунд. Проте, кожна ситуація є унікальною, і водій має самостійно ухвалювати необхідні рішення, орієнтуючись на показники спідометра та тахометра. Важливо пам’ятати, що надто швидке перемикання передач може призвести до «закидання» з наступною втратою керованості автомобіля.
На жаль, гальмування двигуном підходить не для всіх ситуацій. Іноді обставини на дорозі не дозволяють достатньо часу для поступового гальмування. У таких випадках водієві залишається скористатися другим методом — стояночним гальмом. Основна складність цього способу полягає у підвищеному ризику заносу, навіть на сухій дорозі! Тому водій повинен уважно контролювати рух ручного гальма та своєчасно вжити заходів для стабілізації автомобіля. Позбутися «болтання» автомобіля можна, вчасно повернувши кермо в бік заносу. Це допоможе хоча б ненадовго стабілізувати машину. Якщо в автомобілі використовується електронний стояночний тормоз, то для блокування задніх коліс його потрібно зажати, а не натискати один раз.
На завершення хочеться підкреслити, що потенційна поломка гальмівної системи автомобіля — це ще один хороший привід регулярно проходити технічне обслуговування. Слід підтримувати автомобіль у хорошому стані та час від часу перевіряти працездатність хоча б найкритичніших елементів. Також важливо зазначити, що обидва описані вище способи корисно поєднувати: почати з гальмування двигуном, а після зниження швидкості до 25-30 км/год рішуче зупинити автомобіль за допомогою стояночного гальма.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Сьогодні на українських АЗС все частіше можна зустріти так зване «преміальне» високооктанове пальне, яке багато…
Багато автовласників не проводять відмінностей між моторними оливами для бензинових і дизельних двигунів, вважаючи, що…
Найближчим часом в Україні з'явиться можливість обміняти або відновити онлайн свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу.…
З'явилися нові подробиці про майбутню прем'єру другого покоління кросовера Alfa Romeo Stelvio. Як повідомляє Carscoops,…
Багато українських автовласників воліють мити свої машини ввечері. Насправді така звичка загрожує низкою негативних наслідків.…
Сьогодні система безключового доступу до авто замінила традиційні механічні ключі, що робить процес експлуатації транспортних…