Categories: Статті

Як неправильна перевірка рівня оливи може знищити двигун автомобіля

Правильний рівень оливи в двигуні автомобіля є важливим для його стабільної роботи та тривалого терміну служби. Неправильна перевірка може призвести до серйозних проблем, аж до капітального ремонту двигуна. У цій статті ми розберемося, як це відбувається і які помилки найчастіше допускають водії.

Помилки під час перевірки рівня оливи

Одна з найпоширеніших помилок — перевіряти рівень оливи на гарячому двигуні. Багато водіїв думають, що олива повинна бути гарячою для точної перевірки, але це може дати неправильний результат. Коли олива гаряча, вона розширюється і може показувати вищий рівень, ніж насправді є.

Ще одна помилка — перевіряти рівень на нерівній поверхні.

Ось кілька порад для правильної перевірки рівня оливи:

1. Підготовка автомобіля

– Паркуйте на рівній поверхні: Переконайтеся, що автомобіль стоїть на рівному місці, щоб показання були точними.

– Вимкніть двигун: Перед перевіркою вимкніть мотор і дайте йому охолонути 5-10 хвилин. Це допоможе оливі стекти назад у піддон і забезпечить точний результат.

2. Перевірка рівня

– Відкрийте капот і знайдіть щуп для перевірки рівня оливи. Зазвичай він має яскравий колір, наприклад, жовтий або помаранчевий, і знаходиться близько до двигуна.

– Вставте щуп назад: Вставте щуп назад до кінця і знову вийміть його. Тримайте щуп горизонтально, щоб уникнути стікання.

– Перевірте рівень: Подивіться на позначки на щупі. Рівень оливи повинен бути між відмітками “Min” і “Max”. Якщо рівень нижче “Min”, потрібно долити оливу.

3. Доливання

– Якщо потрібно долити оливу, використовуйте ту, що рекомендована виробником вашого автомобіля. Це важливо для правильної роботи двигуна.

4. Перевірка на надлишок

– Якщо рівень оливи перевищує максимальну позначку, це може бути проблемою. Надлишок оливи може призвести до її спінювання і зниження ефективності. У такому випадку потрібно видалити зайву оливу.

Наслідки неправильної перевірки

Якщо рівень оливи занадто низький, це може спричинити серйозні пошкодження двигуна, такі як перегрів, заклинювання поршнів або пошкодження колінчастого валу.

Якщо ж оливи забагато, це також може створити проблеми, адже надлишок може призвести до спінювання, що знижує ефективність мастила. Внаслідок цього деталі двигуна можуть швидше зношуватися, а також можуть виникнути пошкодження сальників і прокладок.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

15 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

1 годину ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago