Categories: Статті

Як продовжити життя турбомотора в автомобілі: п’ять важливих порад

Сьогодні турбовані двигуни вже не є рідкістю на українському ринку автомобілів. Їх ставлять не тільки потужні преміальні моделі, але навіть на малолітражні бюджетники. При цьому термін служби таких моторів нерідко обмежений через високу інтенсивність роботи. Без капітального ремонту або заміни турбіни вони можуть пройти близько 150 000 кілометрів. Водночас багато що залежить від умов обслуговування та експлуатації. Портал Zubr виділяє п’ять важливих рекомендацій, що дають змогу продовжити термін служби агрегату з наддувом.

1. Використання якісної оливи

Оскільки турбомотори працюють в екстремальних умовах, то ресурс їхньої моторної оливи також обмежений. Міняти мастило кожні 10 000 – 15 000 кілометрів, як у звичайних двигунах, тут не варіант. Рекомендується проводити заміну лубриканта вдвічі частіше.

2. Обов’язковий прогрів перед поїздкою

Оскільки турбіна потребує розкручування до божевільних обертів, їй потрібне максимально правильне і якісне мастило. Для цього важливо як слід прогрівати двигун перед початком експлуатації. Нехтувати прогріванням турбомотора – прямий шлях до капітального ремонту.

3. Уникати різкого вимкнення двигуна

Оскільки турбований двигун працює під величезними навантаженнями, то нагрівається до вкрай високої температури. Якщо одразу після їзди, наприклад, шосе, різко заглушити такий мотор, то масляний насос вимкнеться і лубрикант припинить циркулювати по системі, охолоджуючи силову установку. Унаслідок різкого перепаду температур у двигуні утворюється конденсат, який змішується з мастилом і утворює емульсію. Крім того на стінках двигуна утворюються тріщини, що призводить до передчасного зносу.

4. Не залишати двигун працювати надто довго на холостих

Незважаючи на те, що турбомотор потребує якісного прогрівання, занадто довго залишати його працювати на холостому ходу (понад 20 хвилин) також не рекомендується через ризик вигоряння оливи та утворення нагару.

5. Правильне використання передач

Категорично не можна їздити на турбомоторі з низькими оборотами і високою передачею. Через це тиск оливи в системі падає, а турбокомпресор зазнає масляного голодування і швидко зношується.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Артем Панченко

Recent Posts

ТОП-7 дизельних кросоверів із двигунами, які служать 400–500 тис. км

Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…

2 години ago

ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…

2 години ago

Топ-5 кросоверів з майже «вічними» двигунами

Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…

17 години ago

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

2 дні ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

3 дні ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

3 дні ago