Багато водіїв знають, що заправний пістолет на АЗС сам зупиняє подачу пального, коли бак заповнений. Це дуже зручно, адже не потрібно постійно стежити за заправкою. Але як пістолет “розуміє”, що бак вже повний? На це запитання відповів керівник АЗС.
На перший погляд, заправний пістолет здається простим пристроєм. Але це не так. Усередині нього немає електроніки чи мікропроцесорів — він працює лише за допомогою механіки. Це зроблено тому, що електронні пристрої можуть бути небезпечними через пари палива. Хоча сучасні насоси вирішують цю проблему, пістолет залишається механічним, що робить його надійним.
Читайте також:
Може призвести до ДТП: водіїв попередили про поширену зимову небезпеку
Чому не рекомендується довго користуватися кондиціонером взимку
Принцип роботи пістолета простий. Водій вставляє його в бак і натискає важіль. Після цього паливо починає надходити в бак, адже клапан відкритий, і потік нічого не блокує. Важіль пістолета також з’єднаний із запобіжником, який контролює подачу пального.
Заправний пістолет можна порівняти з пульверизатором. У ньому є канал для повітря, через який повітря з бензобака потрапляє в мембрану. Мембрана контролює запобіжник, і поки бак не заповниться, мембрана залишається у верхньому положенні. Коли пістолет потрапляє в паливо, потік повітря припиняється, і це знижує тиск над мембраною. Тому вона опускається, і спрацьовує запобіжник, зупиняючи подачу пального. Водій чує характерне клацання, яке сигналізує, що подача припинена. Якщо ж водій вважає, що бак ще не повний, він може трохи підняти пістолет і натиснути на важіль, але зазвичай це не потрібно.
Деякі водії, не довіряючи механізму пістолета, після його клацання продовжують заправлятися. Але цього робити не можна, бо можна пошкодити систему вентиляції бензобаку. Вона має кілька клапанів, один з яких гравітаційний, що закриває трубку вентиляції, якщо машина різко нахиляється, щоб паливо не пролилося під час аварії. Є також вентиляційний клапан, який забезпечує подачу повітря, щоб у баку не створювався низький тиск. Якщо бак переповнюється, ці клапани не можуть нормально працювати, і палець може витікати через дренажну трубку, що розташована за крилом машини. Це може привести до витоку пального і навіть пожежі.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Іноді під час їзди на сучасному авто може загорітися індикатор Check Engine, що сигналізує про…
Патрульна поліція Києва дала чіткі рекомендації водіям, що робити в разі ДТП. Пояснили, коли можна…
Зима створює багато проблем для водіїв, особливо під час ожеледиці. Важко не тільки їздити, але…
Обгін — це один із найскладніших і найнебезпечніших маневрів, оскільки часто він вимагає виїзду на…
Перед зимою українським водіям варто подбати про покупку щітки для прибирання снігу з авто. Вибір…
Восени та взимку з вихлопних труб часто йде густа пара, що може хвилювати водіїв. Вихлопні…