Categories: Статті

Яка коробка передач найкраще підходить водіям: механічна, автоматична, роботизована чи варіативна

Кожна коробка передач має свої плюси та мінуси. Здається, що автоматична коробка передач зручніша за механічну, але деякі види автоматів мають свої недоліки. Про це написав РБК-Україна.

Механічна коробка передач

Водій перемикає шестерні в трансмісії, рухаючи важіль у салоні автомобіля. Друга частина — зчеплення, яке керується педаллю. Під час перемикання важеля коробки важно натискати педаль газу у певному положенні. Цей спосіб керування вимагає уваги і напруження. Однією з вагомих переваг механічної коробки передач є довговічність, низька ціна та простота ремонту.

Автоматична коробка передач

Автоматична коробка передач є трансмісією з складною гідромеханічною системою. Вона вимагає від водія лише вибору напрямку руху, в той час як рух з місця та зміна передач здійснюються автоматично. Класична автоматична коробка є надійною та довговічною. Вона працює м’яко, комфортно та передбачувано для водія. Головні недоліки такої трансмісії – висока вартість, вища витрата пального та гірша динаміка.

Роботизований автомат

Найпростіший з усіх автоматів – звичайна механічна коробка зі зчепленням, до якої додані електроприводи для перемикання передач. Ця трансмісія є найменш комфортною, оскільки при перемиканні автомобіль трохи змикається і іноді заплутується у передачах. Її переваги – нижча вартість і не збільшує витрату палива.

Преселективні роботизовані автомати (наприклад, DSG, PDK, SMG, EDC) – це досконалий тип коробок передач. У них в одному корпусі розташовані дві механічні коробки передач і два зчеплення, якими керують сервоприводи. Кожне зчеплення відповідає за одну коробку передач, що дозволяє здійснювати миттєві перемикання передач.

У підсумку, автомобіль прискорюється рівно та ефективно, не збільшуючи споживання пального. Основні недоліки – висока вартість, ненадійність та високі витрати на ремонт.

Варіатор

Варіатор – це тип коробки передач, де зміна передач відбувається плавно і без ступенів. Замість звичайних передач тут використовуються два шківа, які змінюють свої розміри, щоб змінювати передавальне число. Це забезпечує плавну їзду та комфортне перемикання передач.

Варіатори є дешевшими за інші типи коробок передач, вони економлять паливо. Проте ця трансмісія потребує дбайливого використання і може бути менш довговічною, якщо використовувати авто часто в заторах, на бездоріжжі або їздити дуже швидко.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

54 хвилини ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago