Categories: Статті

Яка коробка передач найкраще підходить водіям: механічна, автоматична, роботизована чи варіативна

Кожна коробка передач має свої плюси та мінуси. Здається, що автоматична коробка передач зручніша за механічну, але деякі види автоматів мають свої недоліки. Про це написав РБК-Україна.

Механічна коробка передач

Водій перемикає шестерні в трансмісії, рухаючи важіль у салоні автомобіля. Друга частина — зчеплення, яке керується педаллю. Під час перемикання важеля коробки важно натискати педаль газу у певному положенні. Цей спосіб керування вимагає уваги і напруження. Однією з вагомих переваг механічної коробки передач є довговічність, низька ціна та простота ремонту.

Автоматична коробка передач

Автоматична коробка передач є трансмісією з складною гідромеханічною системою. Вона вимагає від водія лише вибору напрямку руху, в той час як рух з місця та зміна передач здійснюються автоматично. Класична автоматична коробка є надійною та довговічною. Вона працює м’яко, комфортно та передбачувано для водія. Головні недоліки такої трансмісії – висока вартість, вища витрата пального та гірша динаміка.

Роботизований автомат

Найпростіший з усіх автоматів – звичайна механічна коробка зі зчепленням, до якої додані електроприводи для перемикання передач. Ця трансмісія є найменш комфортною, оскільки при перемиканні автомобіль трохи змикається і іноді заплутується у передачах. Її переваги – нижча вартість і не збільшує витрату палива.

Преселективні роботизовані автомати (наприклад, DSG, PDK, SMG, EDC) – це досконалий тип коробок передач. У них в одному корпусі розташовані дві механічні коробки передач і два зчеплення, якими керують сервоприводи. Кожне зчеплення відповідає за одну коробку передач, що дозволяє здійснювати миттєві перемикання передач.

У підсумку, автомобіль прискорюється рівно та ефективно, не збільшуючи споживання пального. Основні недоліки – висока вартість, ненадійність та високі витрати на ремонт.

Варіатор

Варіатор – це тип коробки передач, де зміна передач відбувається плавно і без ступенів. Замість звичайних передач тут використовуються два шківа, які змінюють свої розміри, щоб змінювати передавальне число. Це забезпечує плавну їзду та комфортне перемикання передач.

Варіатори є дешевшими за інші типи коробок передач, вони економлять паливо. Проте ця трансмісія потребує дбайливого використання і може бути менш довговічною, якщо використовувати авто часто в заторах, на бездоріжжі або їздити дуже швидко.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Share
автор
Vladislava

Recent Posts

Чому нові автомобілі більше не продаються зі звичайними ключами

Раніше механічний ключ від авто був обов'язковим атрибутом будь-якого автомобіліста. Сьогодні їх замінили електронні брелоки…

20 хвилин ago

Найдешевший кросовер Mazda отримає дизайн у стилі CX-5: фото

Японська компанія Mazda готується випустити на ринок друге покоління свого найдоступнішого кросовера CX-3. Якщо вірити…

3 години ago

Про яку дорогу поломку в автомобілі попереджає тьмяне світло фар

Якщо у вашому автомобілі потьмяніло світло фар у темний час доби, то це привід замислитися…

6 години ago

Паркування передом чи задом: що дійсно краще?

Серед автомобілістів немає єдиної думки про те, як паркуватися краще: передом чи задом. Однак це…

7 години ago

Як перестати боятися їздити за кермом: проста техніка, яка працює

Багато автомобілістів-початківців відчувають великий стрес за кермом, оскільки не можуть впоратися з собою під час…

8 години ago

Поліція просить показати язика: навіщо це потрібно і чи можна відмовитися

У процесі контролю за дорожнім рухом поліція вдається до різних способів виявлення порушників ПДР, серед…

9 години ago