Нові авто переповнені технологіями. Камери, радари, автогальмування, адаптивний круїз – здається, що машина може сама все зробити. Та дослідження в журналі Transportation Research Interdisciplinary Perspectives показало: не всі ці системи роблять поїздку безпечнішою, повідомляє Interia.
Йдеться про круїз-контроль. Дані свідчать, що звичайний круїз підвищує ризик ДТП приблизно на 12%, а адаптивний – на 1,8–8%. Причина проста: водій перестає бути залученим. Коли педалі працюють самі, увага розсіюється, реакція сповільнюється, а секунди вирішують усе.
Автоінструктори попередажють, що восени та взимку круїз-контроль особливо небезпечний, оскільки система орієнтується лише не дорожню обстановку, але «не бачить» погодні умови. Швидкість та маневреність обирається без урахування якості дорожного покриття, що може призвести до повної втрати контролю.
Інженери наголошують: круїз-контроль створений для рівних трас, а не для ожеледиці чи дощу. У складних умовах натискати цю кнопку – все одно що їхати із заплющеними очима. Система не відчуває зчеплення коліс і може реагувати надто пізно.
Дослідження також виявило, які функції дійсно допомагають уникнути аварій. Найкраще працює система утримання смуги руху – знижує аварійність на 19,1%. Моніторинг стану водія зменшує ризик на 14%, автоматичне екстрене гальмування – на 10,7%, а попередження про лобове зіткнення – майже на 17%.
Отже, якщо рука тягнеться до кнопки круїзу, краще подумати двічі. Машина може допомагати, але керувати нею має людина.
Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…