Categories: Статті

Їзда в заторах вбиває двигун: зробіть це, щоб захистити його

Багато українських автомобілістів щодня проводять значну кількість часу в пробках. При цьому мало хто підозрює, якої шкоди це завдає їхнім автомобілям. Досвідчений автомеханік розповів «SUV News», чим загрожує регулярна їзда в дорожніх заторах, чи є вона небезпечною для двигуна і як захистити силову установку.

Прихована загроза холостого ходу

На перший погляд може здатися, що повзучий рух по затору є щадним для автомобіля — низькі оберти, мінімальне навантаження. Насправді ж все набагато гірше. Постійні рушання з місця і зупинки призводять до того, що паливо в циліндрах згорає неповністю, що провокує утворення нагару і відкладень в двигуні.

Сажа також осідає в камері згоряння, на свічках запалювання і клапанах, поступово руйнуючи металеві поверхні. Ситуацію погіршує щільність вихлопних газів в заторах — нестача кисню тільки підсилює неповне згоряння палива.

Масло під ударом

Їзда на холостому ходу провокує прискорену деградацію моторної оливи. Сажа, залишки незгорілого палива, а також підвищена температура руйнують молекулярну структуру лубриканта. В результаті мастило втрачає в’язкість і свої захисні властивості. При цьому зовні масло може виглядати чистим. Крім того, сажа здатна викликати засмічення в тонких масляних каналах, а також потрапляти на лопатки турбіни і в систему рециркуляції вихлопних газів, що призводить до перегріву і поломок дорогих вузлів.

Каталізатор в небезпеці

Для якісної роботи каталітичного нейтралізатора потрібна температура понад 350°C. У заторах досягти її нереально, тому відбувається поступове засмічення каталізатора. При підвищенні тиску вихлопних газів можлива деформація сот і руйнування керамічного блоку. Якщо частинки кераміки при цьому потраплять в циліндри, то без капітального ремонту двигуна обійтися не вийде.

Як захистити мотор

Перш за все механік рекомендує дотримуватися регламентних рекомендацій обслуговування силової установки. Міняйте масло частіше, ніж зазвичай, якщо постійно простоюєте в пробках. При цьому лубрикант варто використовувати якісний з високою термічною стабільністю і стійкістю до окислення. Також слід постійно відстежувати стан системи охолодження, вчасно міняти антифриз і своєчасно очищати радіатор від забруднень.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Артем Панченко

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

30 хвилин ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

1 годину ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago