За кермо заборонено: яким водіям більше не можна керувати авто
За даними німецького видання Apotheken Umschau, майже половина європейських водіїв віком від 75 років продовжує сідати за кермо власного автомобіля. Це викликає занепокоєння у фахівців із безпеки дорожнього руху, адже ризик аварій у старшому віці суттєво зростає.
Проблема безпеки на дорогах
Статистика свідчить, що з віком водії частіше потрапляють у ДТП. Причини криються у природному зниженні швидкості реакції, погіршенні зору та здатності довго концентрувати увагу на дорозі.
Лікар загальної практики Інгрід Деншель підтверджує, що питання безпеки у літніх водіїв актуальне, проте вважає, що рішення слід приймати індивідуально, враховуючи фізичний та психологічний стан кожної людини.
Чи потрібні вікові обмеження?
Експерт з безпеки дорожнього руху Зігфрід Брокманн вважає, що після 75 років слід уважніше контролювати здатність людини керувати авто. На його думку, саме з цього віку ризики зростають найбільше, тоді як у 70–74 роки більшість водіїв зберігають достатні навички для безпечного водіння.
Водночас психолог Катя Шляйніц наголошує, що багаторічний досвід старших водіїв часто допомагає їм уникати ризикованих ситуацій. Вона радить людям у віці уважно стежити за своїм здоров’ям і добровільно відмовлятися від керма, якщо з’являються проблеми з пам’яттю, увагою чи реакцією.
Баланс між правами та безпекою
Дискусія про обмеження для літніх водіїв стає дедалі гострішою. З одного боку – необхідність гарантувати безпеку всіх учасників руху, з іншого – повага до прав досвідчених водіїв, які десятиліттями впевнено керують автомобілем.
Експерти сходяться на думці, що найкращий варіант – регулярна перевірка стану здоров’я та когнітивних функцій водіїв старшого віку, а також добровільна відмова від кермування у разі погіршення самопочуття.
Вас також можуть зацікавити новини:
- Нові штрафи для українських водіїв: за що доведеться заплатити до 9 тисяч гривень
- Чи потрібно інформувати ТЦК про власний автомобіль і чи загрожують за це штрафи: відповідь адвоката
- Чому категорично не можна міняти моторне мастило кожні 10 тисяч кілометрів: пояснення від експертів