Заміна моторного мастила: чотири фатальні помилки, які знищують двигун
Заміна моторної оливи здається рутинною справою, та саме тут водії найчастіше роблять фатальні помилки. І вони здатні звести нанівець ресурс навіть надійного двигуна. Досвідчений механік Олександр К., який понад 20 років ремонтує мотори в Києві, виділив у коментарі для SUV News чотири найбільш небезпечні хиби.
Перша – несвоєчасна заміна. У сервісних книжках досі можна зустріти рекомендації про інтервал 10–15 тисяч кілометрів. Але в умовах заторів і коротких поїздок це забагато.
«Я бачив мотори, де мастило не міняли по 30 тисяч. У підсумку двигун перегрівався, з’являлися задири на циліндрах. І це вже капремонт», – розповідає фахівець.
Він радить міняти оливу удвічі частіше, ніж пише виробник.
Друга помилка – долив замість повної заміни. Водії підливають свіже мастило в старе, думаючи, що так економлять.
«Це має сенс, якщо авто вже готується на капіталку. В інших випадках – тільки заміна оливи і фільтра», – пояснює майстер.
Третя – неправильний рівень оливи. Перелив провокує надлишковий тиск і видавлює сальники. Недолив викликає масляне голодування. Обидва сценарії ведуть до швидкого зносу вузлів. Автослюсар Сергій Г. з Житомира додає, що часто водії самі винні – користуються невірною щупом або міряють рівень на ухилі.
Четверта – ігнорування промивання двигуна. Сучасні оливи містять мийні присадки, але вони не видаляють старі відкладення. Раз на 50–60 тисяч кілометрів варто зробити промивку. Це допоможе прибрати бруд і відкласти дорогий ремонт.
Механіки сходяться на думці: економія на мастилі й сервісі обертається втратами в рази більшими. Тому своєчасна заміна оливи – не пункт у чек-листі, а основа довгої роботи двигуна.