Водії в Україні нерідко скаржаться не тільки на дорожнечу автомобільного палива на вітчизняних АЗС, а й на його сумнівну якість. Буває таке, що в бак заливають бензин марки А-95, а через деякий час машина їздить на ньому, як на 92-му – з детонацією і всіма наслідками, що випливають із цього. Але, як з’ясувалося, це явище цілком природне і легко зрозуміле. Співробітник АЗС розповів «SUV News», за яких умов паливо в баку вашого авто втрачає октанове число.
Фахівець звернув увагу, що бензин марки А-95 або А-98, який продається на українських заправках, не є якимось «маркетинговим ходом». Він дійсно володіє високим октановим числом, але досягається це за рахунок додавання в паливо спеціальних присадок. Найчастіше йдеться про речовину під назвою метил-трет-бутиловий ефір (МТБЕ). У 95-му бензині концентрація цієї сполуки досягає 10%. Водночас за високих температур вона швидко випаровується.
Достатньо, щоб бак прогрівся до +30 °C, щоб присадка А-95 почала перетворюватися на пару. За температури вище +55 °C вона і зовсім закипає. Такий режим легко досягти в спекотний літній день, просто кинувши машину під розпеченим сонцем.
За умови нещільного закриття кришки паливного бака або порушення герметичності вентиляційної системи ефір дуже швидко витікає в атмосферу, що в підсумку призводить до того, що машина поступово переходить з бензину А-95 на А-92 без доливання в бак палива.
Також ми писали, кому протипоказана постійна заправка бензином А-98. Крім цього експерти пояснювали, чому навіть у новому авто може пахнути бензином.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…
Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…
Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…
ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…
Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…
Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…