Моторне мастило в автомобілі виробляється з урахуванням потенційно екстремальних умов експлуатації та зберігає свої властивості в найскладніших ситуаціях. Водночас іноді ситуація долає «поріг міцності» і робить мастило не тільки марним, а й небезпечним. Досвідчений моторист розповів «SUV News», за якої температури лубрикант для двигуна може замерзнути.
Він нагадав, що моторні оливи мають різний показник в’язкості, від якого залежить здатність мастила покривати фрикційні елементи захисною плівкою. Температура вносить свої корективи в цей параметр, оскільки на морозі в’язкість зростає, а на спеці – знижується. У підсумку взимку лубрикант може бути занадто густим, а влітку – текучим.
Моторист зазначає, що більшість мінеральних олив застигає за -15 градусів, напівсинтетичні непридатні до використання за -25 градусів, а синтетичні до -40 градусів за Цельсієм. Зрозуміло, запускати мотор за таких температур небезпечно, оскільки застигле мастило може не тільки не змащувати деталі, а й блокувати їх, що призводить до заклинювання двигуна.
Експерт попереджає, що поріг замерзання оливи залежить і від терміну її використання. Старе мастило може замерзати за набагато вищих температур, оскільки вже частково втратило свої властивості.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…
Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…
Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…
ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…
Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…
Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…